נתניהו הבטיח: "הגיע הזמן לתיקון החשוב הזה"

במהלך ישיבת הממשלה השבועית הודיע ראש הממשלה כי בכוונתו להגדיל את המענקים בתחומי הדיור והרכב, ולקדם את רפורמת נפש אחת למען נכי צה"ל: "זה פשוט מגיע להם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/05/23 13:24 טז באייר התשפג

נתניהו הבטיח: "הגיע הזמן לתיקון החשוב הזה"
נתניהו בפתח הישיבה, צילום: חדשות כיפה

כשברקע המשבר הקואליציני בין עוצמה יהודית לליכוד התכנסה היום (א') הממשלה לישיבתה השבועית. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח הישיבה לנושאים השונים העומדים על הפרק כשנגע בנושא הביטחוניים והכלכליים, וכן התייחס לרפורמות השונות העומדות על הפרק בנושא נכי צה"ל ומשבר הדיור.

נתניהו פתח בנושאים הביטחוניים: "מתחילת השנה אנחנו סיכלנו ועצרנו למעלה מ-110 מחבלים - זה מספר שיא. אני רוצה להדגיש לחברי הממשלה - זה הישג בינלאומי. ספק אם יש עוד צבא וכוחות ביטחון שמסוגלים להביא תוצאה כזו בזירות קרב צפופות שהן רבויות באזרחים. אבל הכוחות שלנו עושים את זה, ומגיע להם באמת ברכה וכל הכבוד. כל מחבל יודע שדמו בראשו. ידה הארוכה של ישראל תגיע לכל מי שמנסה לפגוע באזרחינו". 

"זה מציב אותנו בשורה עם המדינות המתקדמות ביותר בעולם"

בתחום הכלכלי הזכיר יו"ר הליכוד את חוק חינוך חינם מגיל 0 ,"התכנית תסייע כלכלית למשפחות", אמר נתניהו, "וכמובן תאפשר יציאה לעבודה של בני ובנות הזוג. זה שינוי עצום. המשמעות שלו, שבמדינת ישראל מגיל 0 עד גיל 18 יהיה חינוך חינם. זה מציב אותנו בשורה עם המדינות המתקדמות ביותר בעולם"  

"היום אנו מביאים בשורה חשובה נוספת", הוסיף נתניהו ,"אנחנו עושים צעד נוסף ומיידי ברפורמת 'נפש אחת', למען נכי צה"ל וכוחות הביטחון. אני מזכיר לכם שהממשלה שלנו יזמה את הרפורמה החשובה הזאת לפני שנתיים, ולצערנו הממשלה הקודמת לא יזמה את החקיקה הנדרשת מהרפורמה. אנחנו נעשה זאת היום באופן מיידי. הרפורמה תסייע לכלל נכי צה"ל", הבטיח ראש הממשלה ,"כולל להלומי קרב שמתמודדים עם פוסט-טראומה. פוסט-טראומה זה כששדה הקרב נשאר איתך לכל החיים. הגיע הזמן לתיקון החשוב הזה, מהסיבה הפשוטה - כי זה פשוט מגיע להם". 

פרויקט בנייה

פרויקט בנייה צילום: Nati Shohat/FLASH90

"הכפלנו את הסיוע בשכר דירה"

בנושא חשוב נוסף- משבר הדיור הבטיח נתניהו, "עד להשלמת החקיקה שתעגן את כלל הזכויות וההטבות הניתנות לנכי צה"ל, אנחנו מגדילים את סכומי המענקים בתחומי הדיור והרכב. בתחום הרכב, עדכנו את מחירי המקסימום ב-10% עד 20% בהתאמה לסוג הרכב הנדרש. בתחום הדיור, העלינו את מענקי הרכישה לדירה ראשונה, עד לסכום של כמעט 300 אלף שקלים. זו הטבה ממשית גדולה. במקביל הגדלנו את ההלוואות הניתנות לרכישה או שדרוג דירה, והכפלנו את הסיוע בשכר הדירה".

לסיום הזכיר ראש הממשלה הישג ספורטיבי ישראלי, "בהזדמנות הזו, אני רוצה לברך את נבחרת הנכים של ישראל בטניס שקיבלה את המקום השני בעולם, אנחנו מאחלים להם שייקחו בפעם הבאה את המקום הראשון".