בשורה להורים: זה מה שיודיע נתניהו הערב במסיבת העיתונאים

ראש הממשלה נתניהו, יכנס הערב מסיבת עיתונאים יחד עם שרי האוצר והחינוך תחת הכותרת "הצהרה כלכלית". הפרשן הפוליטי מסביר כי נתניהו ימסור הצהרה בנוגע להבטחת הבחירות על חינוך חינם לגילאי 0-3

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/23 18:13 ט באייר התשפג

בשורה להורים: זה מה שיודיע נתניהו הערב במסיבת העיתונאים
נתניהו וסמוטריץ', בשורה להורים הצעירים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הצהרת נתניהו: לשכתו של ראש הממשלה בנימין הודיעה כי הערב בשעה 19:30 יערוך ראש הממשלה מסיבת עיתונאים ויישא "הצהרה כלכלית" יחד עם השרים סמוטריץ' וקיש. על פי העיתונאי עמית סגל, במסיבת העיתונאים נתניהו קיש וסמוטריץ ימסרו הודעה בעניין חינוך חינם מגיל 0-3. הצעדים אותם יציג נתניהו, לא צפויים להיות בתמיכה ישירה או הוזלה ישירה בשכר הלימוד אלא בתמיכה עקיפה בנקודות זיכוי שייטיבו על ההורים בנטו החודשי.

נושא חינוך חינם לגילאי 0-3 עלה כבר במערכת הבחירות אז היה הדבר חלק מהבטחות הבחירות של נתניהו והליכוד. על רקע יוקר המחיה המאמיר, רוצה הממשלה להביא כמה שיותר פעולות שייטיבו על הציבור הישראלי הקורס תחת הנטל, חינוך חינם בהחלט עלול להיות הישג משמעותי של הממשלה במידה ואכן יעבור כפי שהובטח.

בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ

בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

סמוטריץ' חתם על צו ומחיר הדלק לא יעלה

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', חתם היום (א') על צווים המפחיתים את מס הבלו ומס הקניה המוטלים על בנזין. הצווים קובעים כי במהלך חודש מאי 2023 יחול על בנזין מס קניה ומס בלו כך שתחול הפחתה של 49 אגורות במחירו של ליטר בנזין לצרכן, לעומת מחירו ללא הפחתות מס. לאחר החתימה על הצווים, מחירו של ליטר בנזין בשירות עצמי יישאר כשהיה - 6.81 שקלים לליטר.