הרפורמה המשפטית "פערים משמעותיים": באופוזיציה מציבים אולטימטום לסעיף המחלוקת

בצל חזרת הכנסת לפעילות, נמשכות כל העת השיחות בבית הנשיא. ביש עתיד דורשים לקצוב את לוח הזמנים בכל הנוגע לוועדה לבחירת שופטים, אך כרגע אין התקדמות | הסעיף בו הצדדים קרובים לפתרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/23 07:49 יד באייר התשפג | עודכן בתאריך 05/05/23 07:52

"פערים משמעותיים": באופוזיציה מציבים אולטימטום לסעיף המחלוקת
צילום: קובי גדעון, לע"מ

המחלוקת, האולטימטום וההסכמות: נציגי הקואליציה והאופוזיציה בשיחות ההידברות בבית הנשיא סיכמו אמש (ה') את שיחות ההידברות בבית הנשיא עד לשלב זה. בשיחות צפו המחלוקות שאינן קרובות לפתרון וגם הסעיף עליו מסתמנת הסכמה רחבה. נציגי יש עתיד דורשים עמידה בלוח הזמנים בכל הנוגע לוועדה לבחירת שופטים, בגלל החשש שהמחאה תתמוסס.

הסיבה לאולטימטום: המשך המחאות

הצדדים עצמם יידרשו להגיע להבנות בכל מקרה נוכח העובדה שהקואליציה תצטרך להודיע על מינוייה לוועדה לבחירת שופטים במהלך חודש יוני המתקרב. גורמים במשא ומתן אמרו לעיתון "ישראל היום" כי "החודש המכריע לפנינו, אם בקואליציה היו מוותרים על הוועדה לבחירת שופטים, היו הסכמות".

 הפגנת הימין

הפגנת הימין, יש גם הסכמותצילום: Arie Leib Abrams/Flash90

הסכמה רחבה בצורך בהסדרת מעמד חוקי יסוד

כל צד בתורו, מאשים את הצד השני באשמה לחוסר ההתקדמות בשיחות כשברקע מרחפת אזהרת הנשיא לפיה יציג לציבור את האשמים בכישלון במשא ומתן. מוקדם יותר השבוע נציגי הקאוליציה לא התעקשו על מינוי יועמ"שים במשרדי הממשלה במשרות אמון כששר המשפטים אומר לגורמים בקואליציה כי "מינוי יועמ"שים במשרות אמון זה פחות חשוב, זה לא חלק מהרפורמה". נושא אחר שקרוב להסכמות, הוא הצורך בחקיקת חוק יסוד: החקיקה. מטרת החוק היא לבסס את מקומם של חוקי היסוד כחוקי על.