"אפס סובלנות": ההנחיה של בן גביר בעקבות מותו של הבכיר בג'יהאד

בתום הערכת המצב שקיים השר בן גביר עם נציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי, בעקבות מותו של הבכיר בג'יהאד האסלאמי, הוחלט על העלאת רמת האבטחה בכלא וסגירת התאים ליציאת וכניסת אסירים

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 02/05/23 11:24 יא באייר התשפג

"אפס סובלנות": ההנחיה של בן גביר בעקבות מותו של הבכיר בג'יהאד
השר בן גביר, , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ונציבת שב"ס רב גונדר קטי פרי קיימו הבוקר (ג') הערכת מצב מיוחדת הבוקר בעקבות מותו של המחבל חאדר חדנאן בכלא. בהערכת מצב השתתפו גם סגן נציבת שב"ס ור' אג"מ גונדר מוני ביטן, רח"ט מודיעין בשב"ס תת גונדר רגב דחרוג, המזכיר הביטחוני ניצב קובי יעקובי ורח"ט מבצעים במ"י - תנ"צ אמיר ארזני.

"לנהוג באפס סובלנות כלפי שביתות רעב והפרות סדר בבתי הכלא הביטחוניים"

בתום הערכת המצב, הוחלט על העלאת רמת האבטחה בכלא וסגירת התאים ליציאת וכניסת אסירים, במטרה למנוע התפרעויות והפרות סדר בתוך בתי הכלא. בנוסף, הנחה השר בן גביר את שירות בתי הסוהר להודיע למחבלים בבתי הכלא כי במידה ומחבלים יפתחו בשביתת רעב או בהתפרעויות, יישללו מהם התנאים אותם הם מקבלים כיום.

בית כלא. אילוסטרציה

בית כלא. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

בתום הערכת המצב, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מסר כי חיילי שב"ס ינהגו באפס סובלנות כלפי שובתי רעב. "ההנחיה לשב"ס היא לנהוג באפס סובלנות כלפי שביתות רעב והפרות סדר בבתי הכלא הביטחוניים. לא נקבל הפרות סדר ואם המחבלים בבתי הכלא ינסו להשתמש באלימות, יש לנהוג באופן נחוש וברור תוך שלילת התנאים שהם קיבלו לצערי בשנים האחרונות".

מחאה ליד ג

מחאה ליד ג'נין בעקבות מותו של עדנאן צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

"הכיבוש יישא את מחיר הפשע הזה"

בעקבות ההודעה על מותו של חדנאן, ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי ירה הבוקר שלוש רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף ונפלו בשטח פתוח. אזעקות נשמעו באזור אך לא שוגרו מיירטים על פי מדיניות. "הכיבוש יישא את מחיר הפשע הזה. מותו יהיה שיעור לדורות, לא נעזוב את הדרך הזו כל עוד פלשתין נשארת תחת כיבוש", נמסר מטעם הארגון.

מחאה למען שחרורו של עדנאן ב2012

מחאה למען שחרורו של עדנאן ב2012 צילום: Sliman Khader / Flash90

חאדר עדנאן היה אחד הפעילים הבולטים של הארגון ונחשב הדובר שלו. הוא חי בעראבה ליד ג'נין. זו הפעם העשירית שהוא עצור, ובין הסעיפים בהם הורשע במספר עברות, ביניהם חברות בארגון טרור ונחשד בסיוע בהעברות כספים לארגון טרור. עם זאת, הוא לא הואשם מעולם על ידי ישראל בתקיפה של ישראלים.