סגנית שר האוצר: לממשלה הזאת יש ציון נכשל

סגנית שר האוצר ח"כ מיכל וולדיגר ביקרה בשדרות, ותקפה את ממשלות ישראל: "תושבי העוטף אינם בובות על חוטים - אי אפשר להתעלם מהם ולהמטיר עליהם הוראות מלמעלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/23 13:18 יב באייר התשפג

סגנית שר האוצר: לממשלה הזאת יש ציון נכשל
סגנית השר מיכל וולדיגר, נאום עוצמתי, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

סגנית שר האוצר שמה פעמיה הבוקר אל העיר שדרות אחרי שביקור שתוכנן לאמש התבטל. ח"כ וולדיגר נפגשה עם ראש העיר וסגנו, שמעה את התושבים וביקרה במרכז החוסן בעיר. במהלך הביקור התייחסה לירי הרקטות אתמול ותגובת צה"ל בגדה, והעבירה ביקורת על הממשלה.

"אני נותנת לממשלות ישראל, כן, אנחנו ביניהם, ציון נכשל"

וולדיגר אמרה כי, "חובה עלינו להקשיב ולהבין, לתווך ולהנגיש. כך לא בונים חוסן, לא חוסן נפשי ולא חוסן קהילתי". לדבריה: "לא הגיוני שהתושבים הולכים לישון בממ"דים עם מאה אחוז מלחמה וקמים בבוקר עם מאה אחוז שגרה, כאילו כלום לא קרה".

שדרות

שדרות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סגנית השר תקפה: "לצערי, אני נותנת לממשלות ישראל, כן, אנחנו ביניהם, ציון נכשל" והסבירה: "דובר צה"ל מוציא הודעה בבוקר אחרי לילה של אזעקות ומקלטים, 'חוזרים לשגרה'. איזו שגרה? התושבים זועקים. זו לא שגרה".

"ממשלת ישראל לוקה לא רק ב-doing מול אוייבנו, אלא היא גם לא ב-being מול תושבי העוטף", הוסיפה ואמרה. "ילדים מפוחדים שמרטיבים במיטה, מתבגרים שחווים רגרסיות, מבוגרים שמפתחים פוסט טראומה וכולם נשארים מצולקים לכל החיים. תושבי העוטף גיבורים אבל אסור לנו לקבל אותם כמובן מאליו". וולדיגר דרשה שקולם ישמע בעת קבלת ההחלטות, ואמרה: "נדרש חשבון נפש גדול ודחוף".