בליכוד תוקפים: ראש ממשלת ספרד שלח סרטון תמיכה במפגינים

לאחר הפגנת הימין הגדולה ביום חמישי, נמשכות הפגנות מתנגדי הרפורמה. עשרות אלפים מפגינים בשדרות קפלן בתל אביב. ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס שלח סרטון תמיכה, שר החוץ: "למתנגדי הרפורמה אין קווים אדומים"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 29/04/23 22:05 ח באייר התשפג

בליכוד תוקפים: ראש ממשלת ספרד שלח סרטון תמיכה במפגינים
הפגנת מתנגדי הרפורמה, הערב, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

תקרית דיפלומטית?  גם השבוע, בפעם ה-17 ברציפות, הגיעו עשרות אלפי מפגינים ממתנגדי הרפורמה לרחוב קפלן בתל אביב להפגין נגד הרפורמה המשפטית. במהלך ההפגנה ובין הנאומים, הוקרן סרטון ברכה מפתיע של ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ס. סנצ'ס, מנהיג המפלגה הסוציאליסטית במדינה, אמר בסרטון: "ישראלים יקרים, אנחנו במפלגה הסוציאליסטית תמיד נלחמנו עבור חופש, שוויון וצדק ודמוקרטיה, למרות זאת, כפי שרבים מכם יודעים, אלו ערכים שאנחנו לא יכולים לקחת כמובן מאליו, ושאנחנו צריכים לקדם ולהגן עליהן על בסיס יומי".

"למתנגדי הרפורמה, אין קווים אדומים"

"עכשיו כתמיד, המפלגה הסוציאליסטית עומדת בסולידריות עם הישראלים. חברים יקרים, אתם תמיד תמצאו אותנו במאבק עבור הדמוקרטיה" הוסיף המנהיג הספרדי. מי שהגיב לסרטון, הוא שר החוץ אלי כהן שכתב: "למתנגדי הרפורמה, אין קווים אדומים, לרבות הניסיון לפגוע במעמד הבינלאומי. אף גורם זר לא יחליט בשביל הציבור בישראל ואני בטוח שלסנצ'ס אין כוונה כזאת. בתור מי שתומך ברפורמה אין לי ספק שהיא תחזק את הדמוקרטיה ותאזן את הרשויות".

פדרו סנצ

פדרו סנצ'ס, בליכוד תוקפים צילום: shutterstock

"הותר דמה של הנשיאה חיות"

במהלך ההפגנה, אמר השופט בדימוס יורם דנציגר: "בחודשים האחרונים הותר דמה של הנשיאה חיות, דברי הבלע שנשמעו כלפיה מפי נבחרי ציבור חצו כל גבול". השופט בדימוס התייחס גם לאירוע בו דרכו מפגיני ימין על תמונות שופטים ואמר: "אני לא בטוח שאנחנו צריכים להתייחס לאירוע המביש של הדריכה - אלו מראות שיותר מתאימים לחוצות טהראן מאשר ירושלים".

https://twitter.com/elicoh1/status/1652380586575552513