המונים השתתפו בהפגנה: "זה לא הימין של 77"

הפגנת התמיכה ברפורמה המשפטית מתקיימת בירושלים, כאשר המוני אזרחים הגיעו לתמוך בממשלה ולעודד את המשך החקיקה המשפטית. על פי הערכות המארגנים - "600 אלף איש נוכחים בהפגנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/04/23 22:44 ו באייר התשפג | עודכן בתאריך 27/04/23 21:32

המונים השתתפו בהפגנה: "זה לא הימין של 77"
צילום: Photo by Flash90

אחרי חודשים של הפגנות סוערות נגד הרפורמה, הפגנת התמיכה ההמונית ברפורמה המשפטית ובממשלה החלה הערב (ה') בשעה 19:00 בירושלים. עשרות אלפי מפגינים החלו להתקבץ אל מול משכן הכנסת וכאלף אוטובוסים מסיעים מפגינים נוספים מכל רחבי הארץ למוקד ההפגנה בבירה

לפני ההפגנה התקיימה צעדה של המילואימניקים התומכים ברפורמה וכן צעדת פרופסורים התומכים בה. הרב שמואל אליהו בהפגנת המיליון: "באתי לפה לבשר לכם שהרפורמה המשפטית תעבור". על פי הערכות של מארגני המחאה, כ - 600,000 איש משתתפים כעת בהפגנה, ועוד רבים עושים את דרכם למקום.

הפגנת המיליון, הפגנת הימין

הפגנת המיליון, הפגנת הימין צילום: פלאש 90

"הסתבכם עם האדם הלא נכון. זה לא הימין של 77"

בין המשתתפים בהפגנה היה ד"ר גדי טאוב שנשא נאום בו פנה אל השמאל: "הסתבכם עם האדם הלא נכון. זה לא הימין של 77", אמר והוסיף: "הגיע הזמן לשחרר אותנו משיטת השלטון המוזרה שהיא בוודאי לא דמוקרטית".

"אני רוצה שכולם פה ישמעו, מה אני אומר מעל הבמה, וזו הבטחה שלי. אנחנו לא נוותר. לא נוותר על המדינה היהודית. לא נוותר על הדמוקרטיה הישראלית. לא נוותר על המדינה האהובה שלנו. לא נוותר על צה"ל שאנחנו כל כך אוהבים", אמר שר האוצר. 

עוד אמר: "אני מסתכל סביב ורואה את ההמונים שעלו לירושלים כדי להביט אל העתיד של ישראל ולוודא שאנחנו מצעידים את המדינה במסלול נכון, מתקנים את מה שדורש תיקון ומבטיחים מדינה טובה יותר עבורנו ועבור הדורות הבאים", לדבריו: "רוב העם מסכים שהרפורמה במערכת המשפט היא דבר נכון ונחוץ לעם ישראל. ואני אומר שוב  - אנחנו לא נוותר".

הפגנת המיליון, הפגנת הימין

הפגנת המיליון, הפגנת הימין צילום: Erik Marmor/Flash90     

שר המשפטים יריב לוין נאם גם הוא ואמר, "העם הצביע בעד רפורמה משפטית במשאל העם שהיה לפני כחצי שנה. האופוזיציה אומרת כבר חודש לא לכל דבר, אנחנו רוצים בית משפט לכולם, לא של צד אחד" עוד אמר כי, "מספרים לנו שאם הרפורמה תעבור תהיה דיקטטורה, אין שקר גדול מזה. כולנו מאמינים שמגיע לנו בית משפט שלא נותן זכויות לטרוריסטים".

נתניהו צייץ: "מתרגש עמוקות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלא נוכח בהפגנה, פרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני מתרגש עמוקות מהתמיכה האדירה של המחנה הלאומי שעולה הערב לירושלים בהמוניו. כולנו, 64 מנדטים שהביאו את הניצחון, אזרחים סוג א'. חיממתם את ליבי עד מאוד ואני מודה לכל אחד ואחת מכם".

שינויים בהסדרי התנועה בירושלים

מטעם רכבת ישראל נמסר כי בשל העומס הכבד שנרשם, נוספה רכבת תגבור מיוחד מתחנת תל אביב סבידור לירושלים.  בשל ההפגנה נחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות אליעזר קפלן ויואל זוסמן בירושלים, בקטע שבין רחוב דרך רופין ועד כיכר אגרנט. מלבד זאת, נחסמו שדרות רבין בקטע שבין צומת הכוכב  לשדרות בן צבי בשני הכיוונים, ורחוב הנשיא השישי בקטע שמרחוב שזר ועד שרות רבין. שוטרי משטרת ישראל מכווינים את תנועת כלי הרכב ושומרים על הסדר במחאה.

הפגנת המיליון, הפגנת הימין

הפגנת המיליון, הפגנת הימין צילום: מטה תקומה 2023

אחרי שחששו מההפגנה, בליכוד השקיעו מאות אלפים

בהפגנה ינאמו בין היתר איש התקשורת נעם פתחי, השרים לוין, בן גביר וסמוטריץ', הדוגמנית נטלי דדון וחברי הכנסת רוטמן ובוארון. בתוך כך, בליכוד השקיעו סכומים גבוהים בהפגנה ועל פי הדיווח ב"ישראל היום" במפלגה שמו 600 אלף שקלים בקידומה, במפלגת הציונות הדתית שמו על ההפגנה סכום כפול, מיליון ומאתיים אלף שקלים. הסכום הכללי שהושקע בהפגנה מוערך בשישה מיליון שקלים שהגיעו גם מקמפיין מימון המונים, משקיעים פרטיים וכאמור, כספים שהשקיעו המפלגות עצמן.

הפגנת המיליון, הפגנת הימין

הפגנת המיליון, הפגנת הימין צילום: פלאש 90

סערה בציבור החרדי: "יתד נאמן לא יקבע"

בציבור החרדי, סערו הבוקר הרוחות לאחר מאמר המערכת של עיתון "יתד נאמן" שקרא לציבור החרדי לא להגיע להפגנה. "מי שיוצא להפגנות ימין, אינו נמנה על קהלנו. לא משלנו. נקודה. נשללה ממנו האזרחות של בית ה', פג תוקף הדרכון". מי שתקף את העיתון, הוא מגיש רדיו "קול ברמה דוד חכם שכתב בטוויטר: "ישראל פרידמן מיתד נאמן לא יקבע, הוא יכול ללכת להפגנות בקפלן אם בא לו. אגיע הערב להפגנת המיליון יחד עם עוד רבים מחבריי החרדים".

הפגנת המיליון, הפגנת הימין

הפגנת המיליון, הפגנת הימין צילום: מטה תקומה 2023