לקראת הפגנת הימין: הנואמים, התקציבים והחשש של נתניהו

בימין הישראלי נערכים להפגנת הענק שמתוכננת הערב בירושלים. בסביבת נתניהו חששו והמארגנים הבהירו שההפגנה לא תוכוון נגדו, הליכוד והציונות הדתית הוציאו מאות אלפי שקלים. הציבור החרדי מפוצל בקריאה להגיע להפגנה | מאחורי הקלעים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 27/04/23 11:09 ו באייר התשפג

לקראת הפגנת הימין: הנואמים, התקציבים והחשש של נתניהו
הפגנת הימין, הושקעו מאות אלפים, צילום: Erik Marmor/Flash90

מאחורי הקלעים של ההפגנה: לאחר שבועות ארוכים בהם מפגינים מתנגדי הרפורמה ברחבי הארץ, החלו גם תומכי הרפורמה המשפטית בהפגנות נגד, הערב יגיעו הפגנות הימין לשיא עם ההפגנה הגדולה המתוכננת בירושלים. בהפגנה, שתיערך היום (ה') בשעה 19:00 מול רחבת הכנסת, צפויים לקחת חלק גם השרים לוין וסמוטריץ' וחברי הכנסת רוטמן ואביחי בוארון.

אחרי שחששו מההפגנה, בליכוד השקיעו מאות אלפים

מאחורי הקלעים של ההפגנה, חששו בסביבת נתניהו כי בעקבות הדחיות בחקיקת הרפורמה, תוכוון ההפגנה נגד ראש הממשלה עצמו, כך דיווח העיתונאי אמיר אטינגר. מארגני ההפגנה, הבהירו לנתניהו כי ההפגנה לא תוכוון נגדו ותביע תמיכה בממשלה אך תדרוש את מימוש הרפורמה. בהפגנה ינאמו בין היתר איש התקשורת נעם פתחי, השרים לוין, בן גביר וסמוטריץ', הדוגמנית נטלי דדון וחברי הכנסת רוטמן ובוארון.

נתניהו שיתף את השיר של הלהקות הצבאיות

נתניהו, חשש שההפגנה תוכוון נגדו צילום: Photo by Yonatan Sindel/Flash90

בתוך כך, בליכוד השקיעו סכומים גבוהים בהפגנה ועל פי הדיווח ב"ישראל היום" במפלגה שמו 600 אלף שקלים בקידומה, במפלגת הציונות הדתית שמו על ההפגנה סכום כפול, מיליון ומאתיים אלף שקלים. הסכום הכללי שהושקע בהפגנה מוערך בשישה מיליון שקלים שהגיעו גם מקמפיין מימון המונים, משקיעים פרטיים וכאמור, כספים שהשקיעו המפלגות עצמן.

סערה בציבור החרדי: "יתד נאמן לא יקבע"

בציבור החרדי, סוערות הבוקר הרוחות לאחר מאמר המערכת של עיתון "יתד נאמן" שקרא לציבור החרדי לא להגיע להפגנה. "מי שיוצא להפגנות ימין, אינו נמנה על קהלנו. לא משלנו. נקודה. נשללה ממנו האזרחות של בית ה', פג תוקף הדרכון". מי שתקף את העיתון, הוא מגיש רדיו "קול ברמה דוד חכם שכתב בטוויטר: "ישראל פרידמן מיתד נאמן לא יקבע, הוא יכול ללכת להפגנות בקפלן אם בא לו. אגיע הערב להפגנת המיליון יחד עם עוד רבים מחבריי החרדים".

יתד נאמן

יתד נאמן, הציבור החרדי מפולגצילום: Kobi Gideon / Flash90.

גם רבני הציונות הדתית התייחסו להפגנה, הרב יעקב אריאל פרסם קריאה לציבור להגיע להפגנה אך הדגיש כי "על העצרת להיות מכובדת ושקטה. יש להימנע מכרזות שיש בהן קיטוב או שנאה, ולשמור על החוק והסדר".