לאחר שביטלה את הגעתה לטקס: שרת ההסברה תנאם בבית העלמין בעיר החרדית

לאחר שביטלה את הגעתה לטקב הזיכרון בבית העלמין הנס ציונה, הוזמנה גלית דיסטל להשתתף ולנאום בטקס בבני ברק: "ביום שלישי אגיע לבית העלמין 'שומרי שבת' בו טמונים חללי צה"ל שלמדו באוהלה של תורה, שירתו בגבורה ונפלו למען המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/23 20:36 ב באייר התשפג

לאחר שביטלה את הגעתה לטקס: שרת ההסברה תנאם בבית העלמין בעיר החרדית
גלית דיסטל הודיעה: אשתתף בטקס בבני ברק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מספר שעות לאחר שהודיעה היום (א') כי היא לא תגיע לטקס יום הזיכרון בבית העלמין בנס ציונה, לבקשתן משפחות שכולות שהתנגדו לבואה, שרת ההסברה גלית דיסטל-אטבריאן הכריזה כי תשתתף בטקס אחר אליו הוזמנה- בבית העלמין בעיר בני ברק.

"נעניתי בשמחה לבקשת מארגני טקס יום הזיכרון בבני ברק לחלוק כבוד לנופלים", כתבה דיסטל בחשבון בטוויטר שלה. "ביום שלישי אגיע לבית העלמין 'שומרי שבת' בו טמונים חללי צה"ל שלמדו באוהלה של תורה, שירתו בגבורה ונפלו למען המדינה. אשא שם דברים בחיל ורעדה ומתוך כבוד עצום לנופלים ,לבני משפחותיהם ולמגזר החרדי האהוב והיקר", כתבה השרה.

"מול משפחות שכולות אני מרכינה ראש באופן מוחלט"

מוקדם יותר היום, לאחר שמספר שרים וחברי כנסת מהקואליציה הודיעו כי לא יבואו לטקסי הזיכרון בבתי העלמין, הצטרפה גם דיסטל לגל הביטולים וצייצה בטוויטר: "הייתי אמורה לייצג את הממשלה בבית העלמין בנס ציונה אלא שמספר משפחות שכולות מהאזור פנו לתקשורת בקריאה פומבית שלא אגיע". השרה הבהירה: "אמרתי תמיד ואומר גם עכשיו - מול משפחות שכולות אני מרכינה ראש באופן מוחלט. בקשתם היא צווי עבורי. לא אגיע לטקס. לא אצער אף הורה או אח או בן ששייכים למשפחת השכול. לעולם לא".