שרת ההסברה לא תגיע לטקס יום הזיכרון: "מרכינה ראש באופן מוחלט"

אחרי בקשה של משפחות שכולות שהשרה גלית דיסטל לא תגיע לבית העלמין ביום הזיכרון, השרה מודיעה על ביטול השתתפותה בטקס: "לא אצער אף הורה או אח או בן ששייכים למשפחת השכול"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/04/23 17:30 ב באייר התשפג

שרת ההסברה לא תגיע לטקס יום הזיכרון: "מרכינה ראש באופן מוחלט"
גלית דיסטל אטבריאן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שורה של ביטולים ברגע האחרון: מספר שרים מהממשלה מודיעים כי הם לא יגיעו לטקסים הממלכתיים בבתי העלמין ביום הזיכרון בעקבות המחאות שמתוחננות נגדם. גם השרה גלית דיסטל הצטרפה למבטלים ברגע האחרון. 

"הייתי אמורה לייצג את הממשלה בבית העלמין בנס ציונה אלא שמספר משפחות שכולות מהאזור פנו לתקשורת בקריאה פומבית שלא אגיע. אמרתי תמיד ואומר גם עכשיו - מול משפחות שכולות אני מרכינה ראש באופן מוחלט. בקשתם היא צווי עבורי. לא אגיע לטקס. לא אצער אף הורה או אח או בן ששייכים למשפחת השכול. לעולם לא" ,כתבה דיסטל בטוויטר שלה.

שרת ההסברה הוסיפה: "לצד זאת יש דברים שחשוב לומר: שירתתי בצה"ל בתפקיד משמעותי ובאופן מלא. כך גם הבת שלי ששירתה כמפקדת ביחידת שאסור לדבר עליה בקול רם. כך גם בני שנאלץ להתגבר על האבחון שסחב על גבו מאז שהיה ילד והפך עולמות רק כדי שיוכל להתנדב לצה"ל. אחרי שהצליח להתנדב הוא הפך עולמות שוב כדי להתגייס כחייל סדיר. הוא עשה היסטוריה, ניצח את המערכת ושירת ביחידת עוקץ כמאלף כלבים וכחייל מין המניי

יום הזיכרון

יום הזיכרון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחי ואחותי גם כן שירתו באופן מלא וכך גם כל ילדיהם. אני שייכת למשפחה שרואה בשירות בצה"ל זכות, לא רק חובה. אני גם שייכת למפלגה ימנית מתונה וליברלית שבוחריה ונציגיה משרתים בצה"ל ותורמים את חלקם. ועוד דבר - למרות שאני מתוייגת לאחרונה כאוייבת של טייסי חיל האוויר (בו שירתתי) מעולם לא תקפתי את "הטייסים". כן גיניתי את אלה שהצהירו שיסרבו. ועל אף שהביקורת שלי כלפי תופעת הסרבנות עדיין קיימת, על הביטוי "נפולת של נמושות" התנצלתי מזמן במכתב פומבי וארוך שיצא מהלב ופורסם בכל הפלטפורמות הדיגיטליות שברשותי.

העובדה שאדם כמוני כבר לא יכול להגיע לבית העלמין ביום הזיכרון היא עדות נוספת לפוליטיזציה של הכל, פולטיזציה שמנסרת לאט אבל בטוח את הענף שכולנו יושבים עליו. אני לא מאשימה את המשפחות השכולות במאומה. לא הן יצרו את המצב העגום שכולנו מתבוססים בו לאחרונה. ובכל זאת חשוב לי לומר: הלוואי והימים הפוצעים האלה שמאיימים לפורר אותנו מבפנים יהפכו לזיכרון רחוק ורע. כי אם מגמת הפירוד האיומה הזאת תימשך - הצד המנצח יהיה רק האוייב שמבחוץ".