בג"ץ הפך את החלטת שר הביטחון: תותר כניסת פלשתינים לטקס

לאחר שגלנט סירב לאשר כניסת פלשתינים לטקס יום הזיכרון הישראלי -פלשתיני, בג"ץ פסק כי יש לאפשר את כניסתם ותקף: "השר נמנע מלטעון לפנינו מהו שינוי הנסיבות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/23 19:55 ב באייר התשפג

בג"ץ הפך את החלטת שר הביטחון: תותר כניסת פלשתינים לטקס
גלנט, לעצור את החקיקה, צילום: משרד הביטחון

בג"ץ הופך את החלטת גלנט- פלשתינים יוכלו להיכנס לטקס יום הזיכרון הישראלי פלשתיני: בג"ץ קבע הערב כי הפלשתינים שביקשו להיכנס לטקס יום הזיכרון הישראלי-פלשתיני יוכלו להיכנס לישראל בשביל להשתתף בטקס. בכך בג"ץ למעשה קיבל את עמדת העותרים, שהיא גם עמדת המדינה, ופסק כנגד שר הביטחון גלנט.

"השר נמנע מלטעון לפנינו מהו שינוי הנסיבות אשר מצדיק למנוע את כניסת הפלסטינים"

בפסק הדין נכתב על גלנט כי: "השר נמנע מלטעון לפנינו מהו שינוי הנסיבות אשר מצדיק, לגישתו, למנוע בעת הזו את כניסת הפלסטינים המוזמנים לטקס המשותף", לפיכך בג"ץ הורה לשר הביטחון: "לאפשר מתן היתרי כניסה ייעודיים לישראל לתושבים הפלשתיניים שכניסתם נתבקשה לצורך השתתפות בטקס המשותף, בכפוף לבדיקה פרטנית".

ההוראה הגיעה עם הסתייגות קלה: "מובן כי ככל שקיימת מניעה ביטחונית לכניסתו של מי מהפלשתינים ברשימה שהועברה אל הרשויות, הרי שרשאי שר הביטחון לפעול על פי סמכותו ולמנוע את כניסתו".

ארכיון

ארכיון צילום: פלאש 90

"ההחלטה של בג"ץ הייתה מתבקשת ואנחנו מברכים עליה"

תנועת "לוחמים לשלום", המובילה את טקס יום הזיכרון הישראלי - פלסטיני, ואשר הגישה את העתירה לבג"ץ אמרה כי: "הניסיון של הממשלה באמצעות השר גלנט לפעול בדורסנות נגד בית המשפט והייעוץ המשפטי הוא ניסיון לחרחר מאבק נוסף בין הרשויות בישראל על גבן של משפחות שכולות". לדבריהם: "החלטתו של גלנט נועדה לפגוע באלו הקוראים לשלום ולתקווה. ההחלטה של בג"ץ הייתה מתבקשת ואנחנו מברכים עליה". עוד נמסר מטעמם כי לפיכך טקס יום הזיכרון הישראלי - פלשתיני יתקיים כמתוכנן ביום שני בערב בפארק הירקון.