הצהרה משותפת של נתניהו, גלנט גנץ ולפיד: לשמור על קדושת יום הזיכרון

לבקשת יושב ראש יד לבנים אלי בן שם: נתניהו, גלנט, גנץ ולפיד יחתמו על הצהרה, בה יקראו לשמירה על קדושת יום הזיכרון | מטעם גנץ נמסר: "מוכן להיענות לכל יוזמה בנושא זה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/04/23 09:32 ל בניסן התשפג

הצהרה משותפת של נתניהו, גלנט גנץ ולפיד: לשמור על קדושת יום הזיכרון
נתניהו, צילום: shutterstock

בצל המחאות והמחלוקות המתמשכות בין האופוזיציה לקואליציה, עולים חששות כי הפוליטיקה והקיטוב יאפילו על יום הזיכרון המתקרב. עקב כך, יושב ראש ארגון יד לבנים אלי בן שם, פנה אמש (ה') במכתב ללשכות נתניהו, גלנט, גנץ ולפיד, בו ביקש מהם להתאחד ולחתום על הצהרה משותפת על שמירת קדושת יום הזיכרון. בעקבות פנייה של "ישראל היום", הודיעו ארבעתם כי אכן יחתמו על ההצהרה.

בן-שם כתב במכתב ששלח כי, "אין לי אינטרסים או מניעים זרים זולת המחויבות המוסרית לשמירה על זכרם של הנופלים ביום הקדוש הזה, ובשל כך אינני ישן בלילות כבר תקופה ארוכה", ופירט את בקשתו: "בשל חשש מוחשי לפגיעה בטקסי הזיכרון אני פונה לכולכם בבקשה זהה: צאו לציבור בהודעה פומבית משותפת וקראו לאזרחי ישראל לעשות כל מאמץ כדי לשמור על קדושת היום".

"נשתף פעולה עם כל יוזמה שתכבד את זכר הנופלים ואת בני המשפחות השכולות"

בתגובה לפנייה, מלשכת ראש הממשלה ביקשו מאלי בן שם לנסח את ההצהרה המשותפת, ונמסר כי: "ראש הממשלה ענה בחיוב לקריאה לצאת בהודעה משותפת, ואף הקדים והוציא היום הודעה נפרדת בקריאה לשמירה על קדושת היום". שר הביטחון גלנט, הביע גם הוא תמיכה בהצעה.

גנץ מגיב לבן גביר

גנץ מגיב לבן גביר צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

מטעם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נמסר: "בשבועות האחרונים קרא גנץ מספר פעמים לכלל הצדדים לפעול ברגישות ואחריות על מנת לשמור על קדושת ימי הזיכרון הרגישים ומשפחת השכול". לדבריהם: "גנץ קיבל את המכתב ומוכן להיענות לכל יוזמה בנושא זה, ובכלל זאת גם לקריאה משותפת של ראשי הקואליציה והאופוזיציה. יוזכר כי גנץ הוא ראשון החותמים על מכתב שיזם ח"כ חילי טרופר עליו חתמו כ-100 חברי כנסת".

יאיר לפיד

יאיר לפיד צילום: Erik Marmor/Flash90

מלשכת של לפיד מסרו כי, "נשתף פעולה עם כל יוזמה שתכבד את זכר הנופלים ואת בני המשפחות השכולות ביום הזיכרון לחללי צה"ל". עוד נכתב: "במהלך החודש האחרון קרא לפיד מספר פעמים לממשלה, לחברי הכנסת, לארגוני המחאה ולמפגינים להשאיר את המחלוקות מחוץ לבתי העלמין ולתת את הכבוד הראוי ליום הזיכרון, לחלליו ולמשפחות שאיבדו את היקר מכל".