בארה"ב מגנים את מאי גולן: "שימוש בשפה כזו גורם נזק גדול"

בתגובה לדיווחים על הצעת נתניהו למנות את השרה מאי גולן לקונוסלית ישראל בניו יורק, משרד החוץ בארה"ב גינה את התבטאויות העבר של גולן: "מגנים התבטאויות כאלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/04/23 10:44 ל בניסן התשפג

בארה"ב מגנים את מאי גולן: "שימוש בשפה כזו גורם נזק גדול"
בארה"ב מנים את התבטאויותיה של מאי גולן, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ראש הממשלה נתניהו הציע לאחרונה לשרה מאי גולן להתמנות לתפקיד קונסול ישראל בניו יורק במקום אסף זמיר, שהתפטר בעקבות הרפורמה במערכת המשפט. אתמול (ה') נרשמה תגובה ראשונה מטעם ארצות הברית, שכללה גינוי להתבטאויות מהעבר של השרה גולן.

בתדרוך לכתבים שנערך אתמול, נשאל ממלא מקום דובר משרד החוץ האמריקני ודאנט פאטל לגבי הדיווחים על מינויה האפשרי של השרה מאי גולן לקונסולית ישראל בניו יורק, כשב2012, במהלך הפגנה נגד מסתננים, אמרה כי היא גאה להיות גזענית. בתגובה פאטל גינה את ההתבטאות המזיקה לדבריו, ואמר: "אנחנו מגנים התבטאויות כאלה וסבורים ששימוש בשפה כזו מצד אנשים בעמדות הנהגה גורם נזק גדול במיוחד".

מאי גולן במליאת הכנסת |

מאי גולן במליאת הכנסת | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אעבוד עם מנהיגי כל הארגונים היהודיים"

בתגובה להצעה מנתניהו שתתמנה לתפקיד קונוסלית ישראל בניו, כתבה השרה מאי גולן כי, "אני רוצה להבטיח לכולם שאם אתמנה, אייצג ב-100% את המדיניות של ראש הממשלה נתניהו ושל מפלגת הליכוד אליה אני שייכת", עוד אמרה גולן: "אם אתמנה, אעבוד עם מנהיגי כל הארגונים היהודיים - כחלק מהמאמץ לחזק את השותפות הגדולה בין ישראל לקהילות יהודי ארצות הברית".

לאחר שפורסם על התפקיד החדש שנתניהו מייעד לגולן, בליכוד הוסבר כי הסיבה לכך היא יכולות ההסברה שלה: "ההצעה שהוצעה לשרה גולן לכהן כקונסול בניו-יורק היא בשל יכולות ההסברה המצוינות שלה באנגלית".  בתגובה לדיווחים כי ההצעה עלתה במטרה להחליש את לוין אליו גולן מקורבת, נכתב: "בניגוד לפרסום, אין לכך שום קשר לשר לוין שאין מי שראש הממשלה מעריך וסומך עליו יותר".