יריב לוין מתעסק ברפורמה המשפטית, והעניינים האחרים נדחקים הצידה: "כל השאר לא מעניין"

במקביל לשיחות ההידברות בבית הנשיא, דיווח טוען כי שר המשפטים מתעסק בעיקר בענייני הרפורמה המשפטית | לוין הגיב לדיווח: "קידום הרפורמה אכן נמצא במיקוד העשייה, נוכח חשיבותו העליונה של הנושא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/23 08:19 כט בניסן התשפג

יריב לוין מתעסק ברפורמה המשפטית, והעניינים האחרים נדחקים הצידה: "כל השאר לא מעניין"
לוין ונתניהו, צילום: OLIVIER FITOUSSI/POOL

בימים אלו נמשכות שיחות ההידברות בבית הנשיא אודות הרפורמה המשפטית, אך נראה כי שר המשפטים לוין לא מרפה מהעיסוק ברפורמה. לפי דיווח בכאן רשת ב', לוין התבטא לאחרונה במספר פורומים סגורים ואמר כי "אני השר לענייני הרפורמה".

יריב לוין: "אני מקדם את הרפורמה. כל השאר לא מעניין"

לפי הדיווח של אבישי גרינצייג, שר המשפטים הוסיף ואמר: "אני מקדם את הרפורמה. כל השאר לא מעניין". בנוסף דווח כי פגישות העבודה של לוין עם אנשי מקצוע מועטות, והוא לא נפגש בקביעות עם היועצת המשפטית לממשלה, בהרה מיארה, או עם פרקליט המדינה עמית איסמן - איתו נפגש רק פעם אחת.

היועמ"שית בהרב מיארה

היועמ"שית בהרב מיארה | צילום: Shir Torem/Flash90

לפי לוין, קידום הרפורמה כעת הוא דחוף ואילו שאר העניינים סובלים דיחוי. לתפיסתו הם יכולים להמתין לזמנים רגועים יותר, כאשר הוא יוכל לקבל החלטה במתינות וכי אין כוונתו לשמש כחותמת גומי. חלק מהמינויים והתפקידים שצריך לאשר לא מאוישים. כך גם תקנות ותזכירי חוק שהדרג המקצועי מעביר אליו לא מטופלים או לחילופין נחתמים מיד ללא בחינה עצמאית של השר.

תגובת השר: "מסע השמצות בלתי פוסק"

מלשכת סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין נמסר בתגובה לדיווח כי "מסע ההשמצות הבלתי פוסק המנוהל נגד השר, במטרה לפגוע באיש ציבור אשר למעלה מ-14 שנה הוא אחד מהשרים וחברי הכנסת המשפיעים במערכת הציבורית, בזכות עשייה מסביב לשעון, לא ירתיע את השר מלהמשיך לפעול למען תיקון מערכת המשפט".

"קידום הרפורמה אכן נמצא במיקוד העשייה של השר, נוכח חשיבותו העליונה של הנושא. לצד זאת, הספיק השר לחתום על עשרות רבות של מינויים לתפקידים שונים במערכת המשפט, וקיים שורה ארוכה של ישיבות עבודה ודיונים בנושאים המקצועיים שעל שולחנו. זאת לצד פעילות אינטנסיבית של ועדת השרים לחקיקה בראשה הוא עומד ואשר דנה עד עתה במאות הצעות חוק".


(סמוטריץ' בקריאה לימין: "לא ניתן שיגנבו לנו את הקול ואת המדינה")