שיחות ההידברות נמשכות: מפלגת העבודה בחוץ

הדיונים בבית הנשיא סביב הרפורמה המשפטית התחדשו בהשתתפות "המחנה הממלכתי" "יש עתיד" והקואליציה | מטעם יש עתיד נמסר: "נביא במהלך הימים הקרובים בפני צוותי המשא ומתן דיון בנושא חוק יסוד מגילת העצמאות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/23 10:01 כו בניסן התשפג

שיחות ההידברות נמשכות: מפלגת העבודה בחוץ
צילום: קובי גדעון, לע"מ

בפעם הראשונה מאז תום חג הפסח, צוותי המשא ומתן הגיעו היום (ב') בבוקר להמשך הדיונים סביב הרפורמה המשפטית. בדיונים משתתפים נציגי הקואליציה ומפלגות "יש עתיד" ו"המחנה הממלכתי" מהאופוזיציה, בהשתתפות יועצים מקצועיים מטעם הצדדים השונים. שיחות ההידברות ימשכו במספר ימים מרוכזים במטרה להביא להסכמה ולפשרה.

על פי דיווח של חדשות 12, גורמים בקואליציה מסרו כי במסגרת המשא ומתן הממשלה מציבה את חוק היועצים המשפטיים עומד בראש סדר העדיפויות, ואף אמרו כי גם אם חקיקת הרפורמה תבלם חוק זה יקודם. 

"החוזה הישראלי הופר ועלינו לתקן אותו"

מטעם יש עתיד נמסר בפתיחת ההידברות היום, כי: "החוזה הישראלי הופר ועלינו לתקן אותו. בשביל לעשות שינוי היסטורי אמיתי, הגיעה העת בשנת ה- 75 למדינת ישראל לחזק את הדמוקרטיה הישראלית ולעגן אותה בחקיקה. נביא במהלך הימים הקרובים בפני צוותי המשא ומתן דיון בנושא חוק יסוד מגילת העצמאות"

יאיר לפיד

יאיר לפיד צילום: Erik Marmor/Flash90

לדבריהם "גם הבוקר אנו מדגישים את המחויבות שלנו לשמירה על הרכב הועדה לבחירת שופטים כך שלא יהיה מצב בו הפוליטיקאים יוכלו למנות שופטים בישראל", עוד אמרו כי, "אנחנו מחוייבים למאות אלפי הפטריוטים הישראלים הנהדרים שיוצאים לרחובות מזה 15 שבועות כדי להגן על המדינה שלנו".

מפלגת העבודה פרשה: השיחות נעשות במחשכים

נזכיר כי אמש הודיעה מפלגת העבודה כי היא מפסיקה את השתתפותה בשיחות ההידברות בבית הנשיא, זאת לאחר שבשבועות האחרונים החרימה חלק מן הפגישות. בהודעה שפרסמו טענו כי אין טעם בהמשך השיחות, מכיוון שהן "נעשות במחשכים ואף על הסכמות בין הצדדים הרחק מעין הציבור, ללא מעורבותנו, מה שמעלה את החשש לפגיעה בהליך המו"מ ואף בדמוקרטיה הישראלית". 

מרב מיכאלי,

מרב מיכאלי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90