חבר הכנסת הדרוזי הודיע: "לעולם לא אטוס באל על"

ח"כ חמד עמאר מישראל ביתנו הגיב ליחס המשפיל שקיבלה משפחה דרוזית שכולה מצוות אל על: "לעולם לא אטוס באל על עד שלא ישנו את המדיניות המשפילה שלהם כלפי העדה הדרוזית".

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/23 19:32 כח בניסן התשפג

חבר הכנסת הדרוזי הודיע: "לעולם לא אטוס באל על"
חמד עמאר: לא אטוס סאל על עד שישנו את המדיניות, צילום: Miriam Alster/Flash90

השר לשעבר ח"כ חמד עמאר מישראל ביתנו פרסם היום (ד') תגובה ברשת החברתית טיק-טוק ליחס המשפיל של צוות אל-על כלפי משפחה דרוזית ששכלה את בנה במבצע עופרת יצוקה, כששבו מחופשה באירלנד. עמאר הודיע: "לא אטוס באל על עד שלא ישנו את המדיניות המשפילה כלפי העדה הדרוזית". 

"בשבוע הבא אנו מציינים את יום הזיכרון לחללי צה"ל. היום דיבר איתי סמיר מועדי מירכא, אב שכול, אביו של יוסי מועדי ז"ל, שנפל במבצע עופרת יצוקה בעזה בעת שירותו כלוחם בגולני", פתח חבר הכנסת ואמר. "הוא סיפר לי על החוויה שעבר כשחזר מטיול משפחתי. סמיר עצמו עובד מדינה בכיר, אשתו מפקחת במשרד החינוך, שני ילדיו  הם יוצאי צבא".

@hamad_amar איך יכול להיות שאב שכול שאיבד את בנו בעזה מקבל כזה יחס משפיל? המדיניות של אל על כלפי העדה הדרוזית חייבת להשתנות! #אלעל #העדה_הדרוזית #אבשכול #צבאהגנהלישראל ♬ Epic Music(873716) - Pavel

"לעולם לא אטוס באל על עד שלא ישנו את המדיניות"

עמאר סיפר על המקרה: "הוא טס בחזרה מאירלנד ובחר לטוס באל על וסיפר לי שהוא הושפל בצורה בלתי רגילה על ידי הבודקים הביטחוניים של אל על, שהכניסו אותו ואת משפחתו לחדר וערכו להם בידוק מביש למרות שאמר להם כמה פעמיים שהוא אב שכול ושהוא עצמו עובד מדינה בכיר זה לא עזר".

עמאר שיתף כי "רק לפני כמה שבועות השתתפתי בדיון בוועדת הכספים ואמרתי שהרבה מהעדה הדרוזית לא טסים באל על, בגלל הבידוק המשפיל שהם עוברים", והודיע: "אני עצמי אחרי ששמעתי אותו לעולם לא אטוס באל על עד שלא ישנו את המדיניות המשפילה שלהם כלפי העדה הדרוזית".

"אני אזרח סוג ג'?"

בריאיון לכיפה שיתף סמיר מועדי: "החלטנו לצאת לטיול משפחתי חלומי שהרבה זמן אנחנו מתכננים לאירלנד", מספר סמיר, "אנחנו משפחה דרוזית מירכא. הבן הבכור שלנו, רב טוראי יוסף ז"ל, נהרג מאש כוחותינו במהלך מבצע 'עופרת יצוקה' בשנת 2009 ביחד עם עוד שני חיילים, רב-סרן דגן ורטמן וסמל-ראשון ניתאי שטרן. מאז אותו אירוע, קיבלנו את הגזירה, הולכים עם ראש מורם וגאים שהבן שלנו נפל על ההגנה על הארץ כדי שנוכל לשבת פה בשקט".

מועדי תיאר איך הצוות הביטחוני בדק בצורה משפילה את משפחתו. "כשהגענו לעמדת הבידוק של 'אל על', לקחו לנו את הדרכונים, הדביקו על המזוודות מדבקה בצבע הצהוב והכניסו אותנו לסינון. שם הם פתחו את כל התיקים והתחילו לחטט עד לרמה של מברשת שיניים. מה אנחנו טרוריסטים? מה אנחנו מחבלים? לאן הגענו לאטימות הזאת של האנשים האלה. התחלתי לצרוח כי זה בלתי נתפס. אני צריך לעבור את החוויה הזאת, שקב"ט באל על בודק אותנו בצורה נוראית ומשפילה יחד עם בודקת, כשהבן שלי מסר את נפשו למולדת? מה אני אזרח סוג ב', סוג ג'?"