צפו מפתיע: מתן כהנא תומך בחוק שעורר סערה

חבר הכנסת מטעם המחנה הממלכתי, מתן כהנא, אמר כי הוא לא היה מצביע נגד "חוק החמץ" שעורר סערה בשבוע האחרון: "בסופו של דבר החוק שעבר הוא בסדר גמור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/23 12:48 יג בניסן התשפג

מפתיע: מתן כהנא תומך בחוק שעורר סערה
מתן כהנא, צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

המפלגות יהדות התורה וש"ס חגגו בשבוע שעבר את השלמת אחת ההבטחות שקיבלו מראש הממשלה, בנימין נתניהו בהסכמים הקואליציוניים לאחר שחוק החמץ אושר במליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית ונכנס לספר החוקים של מדינת ישראל. 

בתוך כך, בראיון לערוץ הכנסת, חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי, מתן כהנא אמר היום (ג') כי הוא אינו מתנגד לחוק החמץ. "החוק שבסופו של דבר עבר הוא בסדר גמור, כמובן בתהליך החקיקה, חברי הכנסת שהעלו הצעות חוק דומות גרמו לריחוק ושסע והגדילו את השנאה, אבל בסוף החוק שעבר הוא חוק סביר, אני בטח לא הייתי מצביע נגדו", אמר כהנא.

חברי הכנסת מש"ס באחת ההצבעות על חוק החמץ

חברי הכנסת מש"ס באחת ההצבעות על חוק החמץ צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"הדרך הנכונה היא לפנות לטוב ליבם של האנשים ולהגיד אנא תתחשבו באנשים ששומרים על הכשרות"

עם זאת, כהנא ציין כי הוא היה שמח שכל עם ישראל ישמרו על דיני פסח מתוך בחירה ולא מתוך כפייה. "אני כאדם דתי ומאמין הייתי מאוד שמח אם כל עם ישראל היה מרצונו החופשי מאמין בקב"ה ובוחר לשמור על חג הפסח כשר ולא לאכול חמץ בכל החג. לצערנו אנחנו עדיין לא בנקודה הזו וכמובן שאין לי שום כוונה לכפות הגיע לנקודה הזו. אני משוכנע שהדרך הנכונה הייתה פשוט לפנות לטוב ליבם של האנשים ולהגיד אנא תתחשבו באנשים שבפסח שומרים על הכשרות ולא אוכלים חמץ ואל תכניסו חמץ לבתי החולים".