מיקי זוהר מנסה להרגיע: "זה לא המצב"

שר התרבות והספורט מרגיע את החששות מימין ומשמאל סביב ההידברות על הרפורמה | השר השתכנע בחשיבות ההידברות דווקא בעקבות הפגנות הימין: "כנראה שהעם באמת חצוי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/23 10:44 יב בניסן התשפג

מיקי זוהר מנסה להרגיע: "זה לא המצב"
מיקי זוהר, צילום: אורן כהן

למרות ששיחות ההידברות בבית הנשיא נמשכות, והיום עתידים להיפגש צוותי הקואליציה והאופוזיציה על מנת לדון ברפורמה המשפטית, הרוחות ברחובות עדיין סוערות. מימין ומשמאל עולים קולות ספקניים בכנות רצונם של הצדדים להידבר. שר התרבות מיקי זוהר: "אף אחד לא חשב שוויתרנו על הרפורמה".

"אף אחד לא חשב שוויתרנו על הרפורמה"

שר התרבות והספורט מיקי זוהר התראיין בגלי צה"ל והתייחס להידברות סביב הרפורמה המשפטית. "אף אחד לא חשב שוויתרנו על הרפורמה - זה לא המצב", ענה לספקנים מימין, שחוששים שהחקיקה לא תתקיים. גם את מתנגדי הרפורמה ניסה להרגיע: "יכולנו להשלים את החקיקה במושב הקודם אך בחרנו באופן מושכל לנסות לקיים הידברות".

עוד הסביר השר, "בשביל לעשות רפורמה טובה ומאוזנת, צריך שיח והידברות". לדבריו, "אנחנו רוצים שתהיה פה הרגעת רוחות, לשפוך קצת מים על הלהבות שהתפרצו בשבועות האחרונים. אבל מי שאמרו שהשהיית החקיקה נועדה כדי לקבור אותה - טועה ומטעה".

הפגנת הימין, דנה ספקטור חוותה

הפגנת הימין, דנה ספקטור חוותה צילום: Erik Marmor/Flash90

 "כנראה שהעם באמת חצוי"

"קרה דבר שאנשים לא שמו לב אליו - מאות אלפי אנשים יצאו לרחובות מהימין. יש כאלו שתומכים ברפורמה - זה היה בעיני אירוע מכונן". התייחס השר להפגנות הימין בשבוע עבר. "עד לרגע זה, נראה היה כאילו אנחנו לבד באירוע הזה, ואז אתה רואה את העם יוצא בהיקפים כאלו" ההפגנות הובילו אותו למסקנה: "כנראה שהעם באמת חצוי", השר אמר שדווקא בגלל ההבנה הזו ההידברות הכרחית בעיניו.