הממשלה אישרה: יוקם משמר לאומי - למרות התנגדות היועמ"שית

הממשלה אישרה את הקמת "המשמר הלאומי" במשרדו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "ישמש ככוח ייעודי מיומן ומאומן, לטיפול, בין היתר, בתרחישי חירום שונים, בפשיעה הלאומנית, ובמאבק בטרור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/23 17:08 יא בניסן התשפג

הממשלה אישרה: יוקם משמר לאומי - למרות התנגדות היועמ"שית
השר בן גביר, מכנס הערכת מצב דחופה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ממשלת ישראל אישרה את ההצעה שהעלה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להקמת משמר לאומי במשרדו. קדם להצעה דיון ארוך שבו נערך שיח עם נציגי היועמ"שית, אולם לאחר מספר פעמים שנציגי הממשלה הסכימו לשנות את הנוסח המוצע אך היועמ"שית סירבה עלתה ההצעה להחלטה. 

המשמר הלאומי יטפל במצבי חירום לאומיים כדוגמת הפרעות ב"שומר החומות". בהחלטת הממשלה פורטו תפקידיו של המשמר: "המשמר הלאומי לישראל ישמש ככוח ייעודי מיומן ומאומן, לטיפול, בין היתר, בתרחישי חירום שונים, בפשיעה הלאומנית, במאבק בטרור, וכן לשם חיזוק המשילות במרחבים בהם הדבר נדרש, במסגרת התפקידים המצויים כיום בידי משטרת ישראל בתחומים אלה". 

בן גביר עם בכירי המשטרה, ארכיון

בן גביר עם בכירי המשטרה, ארכיון צילום: ללא

הוועדה תחליט האמם המשמר יהיה כפוף למפכ"ל

על פי ההצעה שאושרה בישיבת הממשלה הוטל על השר לביטחון לאומי להקים ועדה בראשות מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי ובהשתתפות, בין היתר, של נציגי משרד ראש הממשלה, משרד הביטחון, משרד המשפטים, משרד האוצר, משטרת ישראל וצה"ל למימוש החלטה זו.

הוועדה תגיש לממשלה בתוך 90 ימים ממועד הקמת הוועדה, את המלצותיה ביחס לאופן יישום החלטת הממשלה, ביניהם קביעת ייעוד תפקידי המשמר סמכויותיו ואנשיו. הוועדה הממונה תציע אם המשמר הלאומי יהיה כפוף למפכ"ל או לגוף אחר, והיא תשמע את המפכ"ל ואת כל גורמי המקצוע.