מפתיע: זה מה שהמפכ"ל חשב על משמר לאומי - לפני שבן גביר היה שר

מפכ"ל המשטרה תקף את ההחלטה להקים משמר לאומי וכתב כי יהיו, "השלכות הרות אסון" | אבל באירוע שהתקיים לפני עשרה חודשים הוא הגדיר את המשמר הלאומי "כצעד משמעותי"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/04/23 15:49 יא בניסן התשפג

מפתיע: זה מה שהמפכ"ל חשב על משמר לאומי - לפני שבן גביר היה שר
בן גביר והמפכ"ל שבתאי, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

סערת הקמת המשמר הלאומי מחוץ למשטרה: מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי התנגד להקמת משמר לאומי וטען כי להקמתו יהיו "השלכות הרות אסון והוא ייפגע במשטרה אנושות". המפכ"ל התייחס להחלטה לנתק את המערך מהמשטרה וטוען כי להחלטה, "יהיה מחיר כבד, עד כדי פגיעה בביטחון האישי של האזרחים".  

המפכ"ל על משמר לאומי: "צעד משמעותי"

אבל לפני שנה, מפכ"ל המשטרה אמר באירוע היציאה לדרך של "המשמר הישראלי", כאשר היה מדובר בגוף שיהיה חלק ממשמר הגבול: "היום אנחנו עושים עוד צעד משמעותי במוכנותה של משטרת ישראל ובעצם מוכנותה של מדינת ישראל לעיתות לחימה וחירום. היום ברור לכולם שלא די בחיזוק הזרוע הצבאית של מדינת ישראל על כל מערכותיה ויכולותיה, אלא חובה עלינו לשפר ולהגדיל את עוצמתה של משטרת ישראל כאמונה על ביטחון הפנים במדינה". 

12 במאי 2021, לוד

12 במאי 2021, לוד צילום: Yossi Aloni/Flash90

המפכ"ל הוסיף: "רק לפני כשנה חווינו בישראל אירוע חסר תקדים. ניסיון התקוממות של אלפי אזרחים ערבים בשילוב מסוכן של גורמי פשיעה וגורמי טרור קיצוניים שחברו יחדיו במטרה לפגוע באזרחים ולערער את יסודות המדינה. עם הקמת המשמר הישראלי אנחנו משפרים משמעותית את המענה שלנו לאירועי חירום בתוך מדינת ישראל. אנחנו משפרים משמעותית את זמני ההגעה שלנו בחירום עד לגיוס מסיבי של יחידות המילואים של מג"ב. אנחנו מכשירים יותר אנשים ללחימה בטרור וטיפול בהפרות סדר. אנחנו מעניקים מעטפת ביטחון טובה יותר לאזרחי ישראל".

לשכת השר: "בכירים במשטרה לא רוצים בגלל מלחמות אגו"

בלשכת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמרו היום על התנגדות המפכ"ל להקמת משמר שיהיה כפוף למשרד לביטחון לאומי: "יש בכירים במשטרה שלא רוצים משמר לאומי, בגלל מלחמות אגו. השר נתן שלושה חודשים למשטרה להציג תוכניות רציניות אך בפועל אין שום התקדמות".

נזכיר כי השר והמפכ"ל הכריזו במסיבת עיתונאים משותפת על הקמת משמר לאומי תחת המשטרה, אלא שמאז הבירוקרטיה במשטרה מונעת את התקדמות המהלך להקמת המשמר הלאומי שהשר מנסה לקדם, ולכן החליט השר בן גביר כי הוא לא ייתן למלחמות פנימיות במשטרה לעכב את הקמת המשמר הלאומי". 

בנט מברך על הקמת המשמר הלאומי