היועמ"שית מתנגדת למשמר הלאומי | בן גביר: "לא מבינה את מקומה"

היועצת המשפטית לממשלה מתנגדת להקמת המשמר הלאומי עליו מתעקש בן גביר וטוענת כי "יש מניעה משפטית". בן גביר תקף את עמדתה והגיב: "שוב מנסה לתקוע מקלות בגלגלים, המשמר הלאומי חייב לקום"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 02/04/23 11:23 יא בניסן התשפג

היועמ"שית מתנגדת למשמר הלאומי | בן גביר: "לא מבינה את מקומה"
בהרב מיארה והשר בן גביר, התנגשות חזיתית, צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

עוד מאבק בין היועמ"שית ובן גביר: בישיבת הממשלה היום (א') תעלה ההחלטה להקמת המשמר הלאומי בידי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. בן גביר נחוש להקים את המשמר תוך שהוא הודף את הטענות נגד הקמתו. הבוקר מצטרפת גם היועמ"שית בהרב מיארה והודיעה כי היא מתנגדת להקמת המשמר הלאומי. בן גביר תקף את החלטתה.

"יש מניעה משפטית", כתבה היועמ"שית בחוות דעתה אותה חשף העיתונאי ירון אברהם, "המשטרה צריכה ויכולה להתמודד עם בעיות הביטחון ללא צורך בגוף נוסף" הסבירה מיארה. בן גביר מיהר לתקוף את חוות דעתה וכתב בתגובה: "היועמ"שית גלי בהרב מיארה שוב מנסה לתקוע מקלות בגלגלים וכעת מנסה למנוע את הקמת המשמר הלאומי של מדינת ישראל". 

היועמ"שית בהרב מיארה

היועמ"שית בהרב מיארה צילום: Shir Torem/Flash90

"בהרב מיארה לא מבינה את מקומה כיועצת"

"עברו כמעט שנתיים מאז אירועי שומר חומות" כתב בן גביר, "בהם ראינו כיצד המשטרה לא מצליחה להגיב בצורה מהירה וחלקה, באותם ימים מדוע צריך באופן ברור משמר לאומי שיטפל בדיוק באותן בעיות. אין מי שיטפל הביטחון במגזר הערבי שמוכה נרצחים". בן גביר סיים ותקף את היועמ"שית: "בהרב מיארה לא מבינה את מקומה כיועצת, המשמר הלאומי חייב לקום על מנת להחזיר את הביטחון לרחובות".

בן גביר

בן גביר, נחוש להקים את המשמר הלאומי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

העימות עם המפכ"ל 

מוקדם יותר היום, ועל רקע ההוראה של בן גביר לפיה המפכ"ל לא ישתתף בישיבת הממשלה היו, תקף המפכ"ל את הקמת המשמר הלאומי ואמר כי למהלך יהיו "השלכות הרות אסון" על המשטרה וכי הקמת המשמר "יפגע בה אנושות". הוא הוסיף: "לניתוק המערך מהמשטרה יהיה מחיר כבד, עד כדי פגיעה בביטחון האישי של האזרחים".

המפכ"ל ה קובי שבתאי

המפכ"ל, בן גביר הורה  צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בן גביר הגיב לדברים ואמר: "יש בכירים במשטרה שלא רוצים משמר לאומי, בגלל מלחמות אגו". "נזכיר כי השר והמפכ"ל הכריזו במסיבת עיתונאים משותפת על הקמת משמר לאומי תחת המשטרה" אמרו בלשכתו, "אלא שמאז הבירוקרטיה במשטרה מונעת את התקדמות המהלך להקמת המשמר הלאומי שהשר מנסה לקדם, ולכן החליט השר בן גביר כי הוא לא ייתן למלחמות פנימיות במשטרה לעכב את הקמת המשמר הלאומי".