המשמר הלאומי: השרים יצביעו על קיצוץ רוחבי בכל משרדי הממשלה

בישיבת הממשלה ידונו השרים בהקמת המשמר הלאומי, כפי שהובטח לבן גביר. באוצר מתכננים קיצוץ של 1.5 אחוז מכלל משרדי הממשלה על מנת לממן את המשמר הלאומי | בן גביר: "מדובר בספין של האוצר"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 02/04/23 08:07 יא בניסן התשפג

המשמר הלאומי: השרים יצביעו על קיצוץ רוחבי בכל משרדי הממשלה
ישיבת ממשלה, ארכיון, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

הקמת המשמר הלאומי: בישיבת הממשלה הבוקר (א') ידונו השרים בהקמת המשמר הלאומי כפי שהבטיח בשבוע שעבר ראש הממשלה לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. בין היתר ייאלצו השרים לאשר קיצוץ רוחבי של 1.5 אחוז במשרדיהם על מנת לממן את הקמת המשמר הלאומי החדש.

קיצוץ של 1.5 אחוז בנוסף לקיצות על 3 אחוז שכבר אושר

בין היתר נדרשת הקמת הארגון וגיוסם של 1,800 אנשים והכשרה שלהם לתפקיד. במשרד האוצר שבימים אלה ממשיך לגבש גם את תקציב המדינה לקראת אישורו הסופי בכנסת, דורשים את הקיצוץ בכל המשרדים ללא החרגה של חלק מהמשרדים אך ישנם שרים שניסו במהלך סוף השבוע להידבר עם אנשי האוצר ולמנוע את הקיצוץ במשרדם. נזכיר כי במסגרת תקציב המדינה החדש, ייאלצו המשרדים לקצץ עוד 3 אחוז מתקציבם, דבר שכבר אושר בממשלה.

משרד האוצר,

משרד האוצר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במשרד האוצר אמרו לאחר שבקשותיהם של השרים נדחו כי "אין אפשרות למנוע את הקיצוץ וצריך היה לחשוב לפני ההחלטה על הקמת המשמר הלאומי מהיכן יגיע מימון הקמתו, שעולה בסכום משמעותי לתקציב המדינה". 

בן גביר: "פתאום הם נזכרים שאין כסף"

בן גביר עצמו טוען כי מדובר בספין של האוצר ובנסיון להאשימו בשאר הקיצוצים במשרדי התקציבים: "מדובר בספין של האוצר שכנראה מנסים להכשיר קיצוצים בתקציב. יש כסף. נסגר הסכם. ראש הממשלה הודיע להם בנוכחות השר כי זה מה שיהיה, מיליארד ארבע מאות מיליון שקלים ו-1,800 תקנים וזה כבר הוכנס לתקציב (חלק מתשעת המיליארד תוספת). מקווה שבדברים אחרים הם לא מתנהגים גם באותה רשלנות בה הם מתנהגים כאן, כי קשה להבין איך הדברים סוכמו בידיעתם ועל דעתם ופתאום הם נזכרים שאין כסף" אמר בן גביר.