נתניהו מודה למפגינים מימין ומבהיר: "מאמין שצריך לעשות ניסיון להגיע להסכמה"

ראש הממשלה משגר מסר מפוייס לקראת חג הפסח: "אם יש רצון אמיתי וטוב בצד השני – אנחנו גם יכולים להגיע לזה" | בינתיים קרבות בין צוותי המשא ומתן, ומה יעלה בגורל פיטורי גלנט?

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/23 14:53 ט בניסן התשפג

נתניהו מודה למפגינים מימין ומבהיר: "מאמין שצריך לעשות ניסיון להגיע להסכמה"
נתניהו, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

אחרי שהודיע על עצירתה של החקיקה לטובת הידברות, ראש הממשלה בנימין נתניהו במסר לקראת חג הפסח. בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות הודה נתניהו למפגיני הימין, הסביר את עמדתו לגביי ההידברות ובירך בחג שמח את עם ישראל.

מצדיע למפגיני הימין, מאמין שצריך ללכת להידברות

"אני מצדיע למאות אלפי מפגיני הימין שיצאו השבוע לרחובות פעמיים, ריגשתם אותי עד מאוד ונתתם כוח עצום לי ולחבריי להמשיך לעבוד למען מדינת ישראל, למען כל אזרחי ישראל", אמר נתניהו.

"אנחנו נמצאים כרגע בתהליך של הידברות, אני מאמין שצריך לעשות את הניסיון להגיע להסכמה לאומית רחבה. ואם יש רצון אמיתי וטוב בצד השני – אנחנו גם יכולים להגיע לזה. בינתיים אנחנו הולכים לשבת בליל הסדר יחד, אאחל לכולכם פסח כשר ושמח, וגם שקט", סיים.

קרב בין טרופר ללוין, מה יעלה בגורל פיטורי גלנט?

כרגע נראה שהשיחות לא מתקדמות בקצב משביע רצון כאשר אתמול (ה') היה קרב ציוצים בין שר המשפטים לוין לנציג כחול לבן בשיחות ההידברות חילי טרופר. בנוסף, שר הביטחון גלנט עדיין לא קיבל מכתב פיטורין ולא ברור מה יעלה בגורלם. לפי דיווחים שונים מסתמן כי הוא יתנצל על העיתוי ויישאר בתפקידו.

בראיון לחדשות כיפה שיתף טרופר לגביי פגישת ההידברות הראשונה: "אני חושב שבסך הכל הייתה אווירה חיובית. לא בלי מתחים, כולם באים מצולקים קצת למפגש הזה אבל אני חושב שכולם באים עם תחושה עמוקה של אחריות, מבינים מה המחיר אם לא יהיו הסכמות ולכן לפחות אנחנו באים בלב פתוח ונפש חפצה כדי לנסות למצות כל סיכוי גם אם לא גבוה כדי להשיג הסכמות ולמנוע קרע בעם".

הראיון המלא עם חילי טרופר: