טרופר: "הממשלה לא תמנה שופטים" | לוין: "מטרתו לפוצץ את השיחות"

למרות תחילת שיחות ההידברות, החשדנות בין הצדדים בשיא. חבר הכנסת טרופר הבהיר כי מבחינתו "לא יהיה מצב שהממשלה ממנה שופטים". לוין תקף וטרופר לא נשאר חייב: "לא ארד לרמה של התקפות אישיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/23 15:00 ח בניסן התשפג

טרופר: "הממשלה לא תמנה שופטים" | לוין: "מטרתו לפוצץ את השיחות"
טרופר, הרגיז את לוין, צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

לוין תוקף את טרופר: אמנם השבוע החלו באופן רשמי שיחות ההידברות בין הקואליציה והאופוזיציה בבית הנשיא, אבל החשדנות בין הצדדים נמשכת. הבוקר התראיין חבר הכנסת חילי טרופר והכעיס את שר המשפטים לוין שהגיב לו.

טרופר אמר בריאיון ל-ynet: "לא יהיה מצב שהקואליציה או הממשלה ממנה שופטים. זה לא יקרה, אנחנו לא ניתן לזה יד" כשלפני כן אמר: "אלטרנטיבה היא אש ברחובות וכל מה שראינו עד עכשיו זה קדימון". דברים דומים אמר אמש (ד') טרופר ל-"חדשות כיפה": "העקרונות שלנו הם ברורים ומה שכבר אמרנו זה שלא יכול להיות שהממשלה תשלוט במינוי שופטים".

צפו בראיון של טרופר ל-"חדשות כיפה":

"מבחינת המחנה הממלכתי לא מדובר במשא ומתן ענייני"

מי ששמע את הדברים והגיב בחריפות, הוא שר המשפטים יריב לוין. לוין הגיב לטרופר והאשים אותו ברצון לפיצוץ השיחות: "הדברים של ח"כ חילי טרופר הבוקר ראויים לכל גינוי" אמר לוין. "מתברר שמאחורי החזות הממלכתית כביכול, מסתתר דבר אחר לחלוטין. ח"כ טרופר, בשפה בוטה, מודיע מראש שמבחינת המחנה הממלכתי לא מדובר במשא ומתן ענייני אלא בהצגת תכתיב שמטרתו לפוצץ את השיחות ולהבעיר את המדינה. אני קורא לכל נציגי האופוזיציה לבוא לשולחן המשא ומתן מתוך אחריות ורצון אמיתי להגיע להסכמה שתכבד את הציבור העצום שמייחל לרפורמה של ממש במערכת המשפט".

יריב לוין לא מתכוון להתפטר

יריב לוין לא מתכוון להתפטר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אציע למי שהביא את המדינה לסף מלחמת אחים להקשיב"

בעקבות המתקפה של לוין, הגיב טרופר והבהיר שוב את עמדתו: "עמדתנו היא עקבית, היא נאמרת כבר חודשים וגם בבית הנשיא: יש לנו אחריות לעשות כל שאפשר כדי להגיע להסכמות. גם בראיון הבוקר אמרתי שצריך להתאמץ ביחד כדי להימנע מלחזור לרחובות בוערים ולהעמקת הקרע בעם. כל הצדדים כואבים וכולנו צריכים להקשיב לקולות ולכאבים של כולם".

"מבין שיש מי שכבר החלו במשחק האשמות, אבל הדברים פשוטים וכולם מוזמנים להאזין לראיון המלא, ולא לצאת בהכרזות בעקבות ציטוטים חלקיים. לא ארד לרמה של התקפות אישיות כפי שנוהגים אחרים, רק אציע למי שהביא את המדינה לסף מלחמת אחים להקשיב לדברים שנאמרו ולהימנע מהטפות".