אלפים ב"צעדת החירות" בתל אביב | איילון נפתח לתנועה

התומכים ברפורמה בצעדת תמיכה בתל אביב, תחת הכותרת "צעדת החירות". | השר לוין העביר מסר: "אל תגררו לפרובוקציות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/23 18:40 ח בניסן התשפג

אלפים ב"צעדת החירות" בתל אביב | איילון נפתח לתנועה
הפגנת התמיכה ברפורמה, צילום: תקשורת נכונה

שבוע סוער ומלא תהפוכות עבר על המדינה, במהלכו עשרות אלפי ישראלים יצאו להפגין, חוקים עלו וירדו, ראש הממשלה נתניהו פיטר את שר הביטחון, הוחלט לעצור את החקיקה המשפטית עד למושב הקיץ ותהליך הידברות על הרפורמה החל. למרות זאת, לתמכי הרפורמה עדיין חשוב להשמיע את קולם, והערב (ה') מתקיימת צעדת תמיכה ברפורמה. איילון נחסם לתנועה.

 

זו עתידה להיות ההפגנה ההמונית השנייה של התומכים, כשהראשונה התקיימה בתחילת השבוע בירושלים בנוכחות של עשרות אלפי אנשים, על פי הערכות. שר המשפטים יריב לוין קרא לציבור להגיע, ואליו הצטרפה גם שרת ההסברה גלית דיסטל.

"כולנו עם אחד" על מגדלי עזריאלי

"כולנו עם אחד" על מגדלי עזריאלי צילום: תקשורת נכונה

יריב לוין: "השמיעו את קולכם בעוצמה"

שר המשפטים יריב לוין פרסם הודעה לקראת ההפגנה הצפויה הערב, בה כתב כי הפגנת התמיכה ברפורמה בתחילת השבוע חיזקה אותו וחממה את ליבו, "התמונות של המוני אזרחיות ואזרחים יקרים יוצאים ומפגינים בעד הרפורמה המשפטית מחזקות אותי מאוד ומחממות את לבי" פתח לוין וכתב.

"אני קורא לכם - השמיעו את קולכם בעוצמה גם בצעדת החירות שמתקיימת היום בשעה 19:00 במוזיאון תל אביב", ביקש השר מהציבור לקחת חלק בהפגנה, והוסיף: "אל תיגררו לפרובוקציות והימנעו מאלימות. הצדק והאמת שלנו חזקים מהכל!"

גלית דיסטל: "לימין אין את הפריווילגיה הזאת"

שרת ההסברה גלית דיסטל התייחסה להפגנה בציוץ ששיתפה בטוויטר, ותקפה את ערוצי התקשורת על הסיקור המוטה, לדבריה, של הפגנות הימין לעומת הפגנות השמאל: "כשהפגנות השמאל רק החלו, ערוצי התקשורת הדהדו את בוא ההפגנה כיממה לפני: או שההפגנה הייתה האייטם עצמו. או שבאנר של ההפגנה עמד בראש המסך כשדובר בנושאים אחרים.

עוד תקפה דיסטל: "פרסום יח"צ במסווה של חדשות. לימין אין את הפריווילגיה הזאת", השרה טענה שבשל כך הפגנת התמיכה ברפורמה הערב חשובה, וקראה לציבור להגיע ולשתף: "וזאת בדיוק הסיבה שבגללה אתם חייבים להגיע הערב. חייבים. שתפו".