זיכוי זדורוב "יום הכיפורים של מערכת אכיפת החוק, על שי ניצן לערוך חשבון נפש"

לאחר הזיכוי הדרמטי של רומן זדורוב בבית המשפט המחוזי בנצרת. המערכת הפוליטית מגיבה לזיכוי ועיקר הביקורת מופנית לפרקליטות. חבר הכנסת ארבל: "יותר חשוב להם ניצחון משפטי על פני האמת העובדתית"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 30/03/23 11:27 ח בניסן התשפג

"יום הכיפורים של מערכת אכיפת החוק, על שי ניצן  לערוך חשבון נפש"
שי ניצן, במוקד הביקורת, צילום: Miriam Alster/FLASH90

בית המשפט הכירע - זדורוב זכאי: לאחר שבית המשפט המחוזי בנצרת בראשות השופט אשר קולא, זיכה את רומן זדורוב בדעת רוב של שני שופטים נגד אחת, במערכת הפוליטית מגיבים לזיכוי ומפנים את עיקר הביקורת כלפי הפרקליטות.

זדורוב ועורך דינו ירום הלוי, לאחר הזיכוי

זדורוב ועורך דינו ירום הלוי, לאחר הזיכוי צילום: David Cohen/Flash90

"ותר חשוב להם ניצחון משפטי על פני האמת"

"זהו יום הכיפורים של מערכת אכיפת החוק, על שי ניצן ושותפיו לניהול התיק לערוך חשבון נפש מעמיק ונוקב על התנהלותם בפרשה" אמר חבר הכנסת משה ארבל,  "אשר הוכיחה כי יותר חשוב להם ניצחון משפטי על פני האמת העובדתית ומציאת הרוצח של תאיר ז"ל".

https://www.youtube.com/watch?v=CTtLFIoIwR4&ab_channel=%D7%93%D7%95%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%AA%D7%94%D7%A8%D7%A9%D7%95%D7%AA%D7%94%D7%A9%D7%95%D7%A4%D7%98%D7%AA

"מאבקו של ניצן" המשיך ארבל, "שלא נותר רק באולמות בית המשפט ובלחצים אדירים על נושאי משרה שיפוטית אלא אף ברדיפה אחר הרופאה המשפטית ד"ר מאיה פורמן מהמכון לרפואה משפטית אותה רדף באופן אישי וללא רחם, והתקפות נבזיות וחסרות בסיס על ד"ר חן קוגל, מנהל המכון לרפואה משפטית, מומחה ידוע בתחומו ולוחם בשחיתות שהעז להביע את עמדתו המקצועית ולא לצעוד לצלילי חליל הפרקליטות ולהעיד שקר לטובת התביעה" תקף ארבל במילים קשות.

ח"כ משה ארבל

ח"כ משה ארבל צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

"התנהלותו מוכיחה מדוע חייבים לשנות את הכללים"

גם יו"ר ועדת חוקה חבר הכנסת רוטמן, הגיב ותקף את ניצן: "שי ניצן והייעוץ המשפטי לממשלה דרשו ממשרד הבריאות למנוע את כניסתה לתפקיד של ד"ר מאיה פורמן רזניק - בגלל חוות דעתה במשפט זדורוב" אמר.

"את ההתנהלות הבריונית של פרקליט המדינה דאז שי ניצן" אומר רוטמן, "סביב התיק הזה, צריך לראות במשקפי המשפט הציבורי: התנהלותו מוכיחה מדוע חייבים לשנות את הכללים. בפרט את עילת הסבירות ואת הקשר הגורדי בין הפרקליטות לבין הייעוץ המשפטי לממשלה".

"די לביסוס כתבי אישום על הודאת חשודים"

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי הגיבה ואמרה: "הזיכוי המהדהד של זדורוב רק ממחיש כמה אנחנו חייבים רפורמה אמיתית במערכת המשפט ואכיפת החוק בישראל ולא את המחטף שלטוני שהממשלה מנסה להעביר לטובתה האישית ושלא יתרום בכלום לטובת אזרחי ישראל".

טלי גוטליב, תוקפת את חברה לסיעה

טלי גוטליב, תוקפת את חברה לסיעה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

טלי גוטליב תקפה את ההסתמכות על הודאות חשודים ואמרה: "בישראל יושבים חפים מפשע בכלא. שלא יהיה לכם ספק. כאלה ששופטים הקריאו ברצינות תהומית את הכרעת דינם המרשיעה ושופט אחד הקריא את מסקנת זיכויים. שופטים אינם בוחני כליות ולב. די לביסוס כתבי אישום על הודאת חשודים, זה קל מדי ומסוכן מאד".