השר בן גביר מפרסם: זאת התוכנית להקמת המשמר הלאומי

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יעלה בראשון הקרוב לאישור הממשלה, הצעת מחליטים להקמת משמר לאומי "תחת אחריות המשרד לביטחון לאומי". השר הציג את תהליך הקמת המשמר ואת הדרך בה ייקבעו יעדיו

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 29/03/23 20:23 ז בניסן התשפג

השר בן גביר מפרסם: זאת התוכנית להקמת המשמר הלאומי
בן גביר, מאיץ את הקמת המשמר הלאומי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הקמת המשמר הלאומי: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נחוש לקדם את הקמת המשמר הלאומי לאחר שהסדיר את הנושא מול ראש הממשלה בתחילת השבוע. בן גביר יעלה את ההצעה להקמת המשמר בראשון הקרוב לאישור הממשלה "תחת אחריות המשרד לביטחון לאומי".

הצעת המחליטים קובעת כי "המשמר הלאומי לישראל ישמש ככוח ייעודי מיומן ומאומן, לטיפול, בין היתר, בתרחישי חירום שונים, בפשיעה הלאומנית, במאבק בטרור, וכן לשם חיזוק המשילות במרחבים בהם הדבר נדרש, במסגרת התפקידים המצויים כיום בידי משטרת ישראל בתחומים אלה".

הוועדה תגיש לבן גביר המלצות תוך 60 יום

על פי ההצעה, בן גביר יקים ועדה בראשות מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי ובהשתתפות, נציגי משרד ראש הממשלה, משרד הביטחון, משרד המשפטים, משרד האוצר, משטרת ישראל וצה"ל למימוש ההחלטה. הוועדה תגיש לשר לביטחון לאומי, בתוך 60 ימים ממועד הקמת הוועדה, את המלצותיה ביחס לאופן יישום החלטת הממשלה, ביניהם קביעת ייעוד תפקידי המשמר הלאומי, סמכויות המשמר הלאומי ואנשיו ועוד.

השר בן גביר, סגר את תחנת הרדיו הפלשתיניץ

השר בן גביר, מאיץ את הקמת המשמר הלאומי צילום: Marc Israel Sellem/POOL

תפקידו של המשמר הלאומי על פי ההחלטה הוא  "לתת מענה ראוי לתרחישי הייחוס הרלוונטיים בשגרה ובחירום". זאת באמצעות התבססות על כוחות סדירים וחטיבות טקטיות וייעודיות בפריסה ארצית, "שיפעלו בשגרה למאבק בטרור ולהעמקת המשילות והסדר הציבורי, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים ומודיעין ייעודיים, וכן תוך שימת דגש על יכולות מעבר לאירועי חירום בעצימות גבוהה, ולצד זאת כוחות מילואים ומתנדבים אשר יהוו מכפיל כוח להתמודדות עם תרחישי הייחוס האמורים".

"נוכל להילחם בטרור, בתופעת הפורוטקשן ובפשיעה"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר על הגשת ההחלטה בישיבת הממשלה הקרובה:"משמר לאומי הוא צורך חיוני בסיסי למדינת ישראל, שבלעדיו לא נוכל לשמור על ביטחון אזרחינו. כדי שנוכל להילחם בטרור, בתופעת הפורוטקשן ובפשיעה הלאומנית להחזיר את המשילות לכל ערי ישראל".