מתקפלים: בן גביר סיכם עם נתניהו שהרפורמה המשפטית תידחה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו והשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, סיכמו כי החקיקה של הרפורמה במערכת המשפט תידחה לכנס הקיץ של הכנסת ובתמורה יוקם משמר לאומי

עמיאל ירחי אביה טובי עמיאל ירחי, אביה טובי, חדשות כיפה 27/03/23 18:07 ה בניסן התשפג

מתקפלים: בן גביר סיכם עם נתניהו שהרפורמה המשפטית תידחה
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ברקע השביתה הכללית במשק וגל ההפגנות, בישראל מחכים לנאומו של ראש הממשלה שיודיע האם בכוונתו לעצור את המשך חקיקת הרפורמה המשפטית. על פי דיווחים שפורסמו הבוקר (ב') מישיבת ראשי הקואליציה, השר בן גביר איים בהפלת הממשלה במידה וראש הממשלה יודיע על עצירת החקיקה.

מתקפלים: בן גביר סיכם עם נתניהו שהרפורמה המשפטית תידחה

למרות האיומים, ראש הממשלה והשר לביטחון לאומי סיכמו על דחיית חקיקת הרפורמה ובתמורה יוקם המשמר הלאומי. "ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי תינתן לממשלה ארכה למושב הקרוב, להעביר את הרפורמה בהידברות ובמקביל סוכם בין השניים כי כצעד להגברת המשילות תעלה לאישור בישיבת הממשלה הקרובה הקמת המשמר הלאומי תחת המשרד לביטחון לאומי והצעת המחליטים תעלה כבר בישיבת הממשלה הקרובה", נמסר מטעם עוצמה יהודית.

הפגנות על הרפורמה

הפגנות על הרפורמה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

סמוטריץ' בקריאה למצביעי ימין: "אנחנו הרוב, אסור להיכנע"

בתוך כך, שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', קרא למצביעי הימין להשתתף בהפגנה. "חברים, אסור בשום פנים ואופן לעצור את הרפורמה לתיקון מערכת המשפט ולחיזוק הדמוקרטיה הישראלית. אנחנו הרוב. אסור להיכנע לאלימות, לאנרכיה, לסרבנות ולשביתות פראיות. אנחנו הרוב. בואו נשמיע את הקול. נפגשים הערב ב-18:00 בירושלים, מול הכנסת. אני אהיה שם. בואו גם אתם. לא ניתן שיגנבו לנו את הקול ואת המדינה!" אמר סמוטריץ'.

גם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, קרא להצטרף להפגנת הימין. "היום אנחנו מפסיקים לשתוק. היום הימין מתעורר. הפיצו הלאה", כתב יו"ר עוצמה יהודית בעמוד הטוויטר שלו עם צירוף של המודעה של ההפגנה.