הסתיימה פגישת ההידברות הראשונה: "יכולים לעשות שינוי אמיתי"

הסתיימה פגישת ההידברות בבית הנשיא, בה השתתפו נציגים מהקואליציה האופוזיציה | המחנה הממלכתי הציג את עקרונותיו, ביש עתיד דרשו: "לא רק תיקונים קוסמטיים, אלא חוקה בהסכמה רחבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/23 20:41 ו בניסן התשפג

הסתיימה פגישת ההידברות הראשונה: "יכולים לעשות שינוי אמיתי"
פגישת ההדברות בבית הנשיא, צילום: קובי גדעון, לע"מ

לאחר כשעה וחצי הסתיימה הפגישה בבית הנשיא: מטעם הנשיא נמסר - "התנהלה ברוח טובה". הנשיא כינס הערב (ג') את צוותי העבודה מטעם הקואליציה, סיעת יש עתיד וסיעת המחנה הממלכתי לפגישת הידברות ראשונה בבית הנשיא. יש עתיד הבהירו בפגישה: "אנו מצפים להוריד את החקיקה שהונחה בלילה בכנסת, כדי להתחיל דיון בדף חלק". בהמשך השבוע, צפוי הנשיא הרצוג להיפגש עם שאר נציגי המפלגות. 

הפגישה בבית הנשיא

הפגישה בבית הנשיא צילום: קובי גדעון/ לע"מ

המחנה הממלכתי לאחר הפגישה: אלה העקרונות שחשובים לנו

מהמחנה הממלכתי נמסר בתום פגישת ההידברות כי במהלך הפגישה הערב הניחו חברי הצוות את עקרונות היסוד החשובים להם במו"מ. העקרונות: אי פוליטיזציה של מערכת המשפט, הוספת סעיפים שישרתו את האזרח, בלי פרקים נפרדים שיחוקקו בהמשך, וחקיקת חוק יסוד החקיקה.

שר התרבות והספורט חילי טרופר

חילי טרופר נציג הממלכה הממלכתי בהידברות צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

"מצפים להוריד את החקיקה שהונחה בלילה בכנסת"

צוות יש עתיד הודו לנשיא המדינה על שפתח את ביתו למען הליך הידברות, ומסרו כי, "הגענו אליו הערב בשליחות ציבור גדול שהבין כמה שברירית ופגיעה הדמוקרטיה שלנו. אמרנו לנשיא המדינה כי בשנת ה-75 למדינת ישראל, אנחנו יכולים לעשות שינוי אמיתי - לא רק תיקונים קוסמטיים, אלא חוקה בהסכמה רחבה המבוססת על ערכי מגילת העצמאות". 

עוד נאמר מטעם צוות יש עתיד, "הבהרנו כי אנו מצפים להוריד את החקיקה שהונחה בלילה בכנסת, כדי להתחיל דיון בדף חלק". לדבריהם: "אנו רואים חשיבות בכך שכל העקרונות שנסכים עליהם כאן יהיו בהסכמה רחבה של נציגי הציבור, שתשקף הסכמה לאומית של אזרחי ישראל".

קארין אלהרר, ארכיון

קארין אלהרר, ארכיון, נציגת יש עתיד במשא ומתן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הצוותים שמובילים את ההידברות

צוות המשא ומתן מטעם מפלגת הליכוד כולל את מזכיר הממשלה יוסי פוקס, פרופסור טליה איינהורן, ד"ר אביעד בקשי והשר רון דרמר.  מפלגת יש עתיד שלחה את חברות הכנסת אורנה ברביבאי וקארין אלהרר ומנכ"לית משרד ראש הממשלה, נעמה שולץ לנציגות של מפלגתו במשא ומתן. יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ החליט למנות את ח"כ גדעון סער, חבר הכנסת חילי טרופר, חברת הכנסת אורית פרקש-הכהן ועורך הדין רונן אביאני כצוות ההידברות מטעם הסיעה.

יוסי פוקס, מחזיר את המתווה לאחור?

יוסי פוקס, צוות ההדברות של הליכוד צילום: Yonatan Sindel/Flash90