פגישה ראשונה בבית הנשיא: הרצוג זימן את צוותי ההידברות

פגישת הידברות ראשונה - הרצוג זימן את צוותי המשא ומתן מהקואליציה ומחלק ממפלגות האופוזיציה לבית הנשיא, על מנת להתחיל להידבר על הרפורמה המשפטית | מפלגת הליכוד פרסמה את שמות המשתתפים בצוות

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/23 17:44 ו בניסן התשפג

פגישה ראשונה בבית הנשיא: הרצוג זימן את צוותי ההידברות
הנשיא הרצוג, , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו החליט אתמול (ב') לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית עד למושב הקיץ וללכת להידברות, הנשיא הרצוג עשה היום את הצעד הראשון לקידום המשא ומתן על הרפורמה המשפטית.

הערב: פגישת הידברות בבית הנשיא

לאחר שנשיא המדינה שוחח עם ראש הממשלה נתניהו, ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי חבר הכנסת בני גנץ וברך על היוזמה של שני הצדדים להגיע להידברות, הוא זימן להיום בערב בשעה 19:30 את צוותי העבודה מטעם הקואליציה, סיעת יש עתיד וסיעת המחנה הממלכתי לפגישת הידברות ראשונה בבית הנשיא. בהמשך השבוע, צפוי הנשיא להיפגש עם שאר נציגי המפלגות.

הצוותים שיובילו את ההידברות

בתוך כך, מפלגת הליכוד פרסמה את שמות המשתתפים בצוות המשא ומתן מטעמה: מזכיר הממשלה יוסי פוקס, פרופסור טליה איינהורן, ד"ר אביעד בקשי והשר רון דרמר.  ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד הודיע על חברות הכנסת אורנה ברביבאי וקארין אלהרר ומנכ"לית משרד ראש הממשלה, נעמה שולץ לנציגות של מפלגתו במשא ומתן.

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ החליט למנות את ח"כ גדעון סער, חבר הכנסת חילי טרופר, חברת הכנסת אורית פרקש-הכהן ועורך הדין רונן אביאני כצוות ההידברות שישלח מטעם הסיעה לבית הנשיא.

יוסי פוקס, מזכיר הממשלה

יוסי פוקס, מזכיר הממשלה צילום: ללא

"הוא חלק מהבעיה לא מהפיתרון"

מי שפחות מתלהב מכוונתו של הנשיא לגשר בין הצדדים, הוא מנכ"ל הציונות הדתית, יהודה ולד, שטען כי הרצוג לא אובייקטיבי. "היו כבר שיחות וטיוטות הסכמה אצל נשיא המדינה על הרפורמה. אבל בסוף הוא נכנע לסרבנות והלחץ מהשמאל, זרק הכל ותפס חד צדדי את עמדת השמאל והאנרכיסטים. לא הבנתי למה שיהיה שונה הפעם? הנשיא לצערי לא אובייקטיבי. צריך לדבר ולהגיע למתווה מאוזן. בלעדיו, הוא חלק מהבעיה לא מהפיתרון", כתב ולד.