בדרך להידברות: נתניהו, לפיד וגנץ מינו את צוותי המו"מ

ראש הממשלה ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הממלכתי מינו את צוותי המשא ומתן לקראת הידברות על הרפורמה במערכת המשפט | הצוות של נתניהו: השר רון דרמר, מזכיר הממשלה יוסי פוקס וד"ר אביעד בקשי מפורום קהלת

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/23 09:01 ו בניסן התשפג

בדרך להידברות: נתניהו, לפיד וגנץ מינו את צוותי המו"מ
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו הכריז אמש (ב') על השהיית החקיקה של הרפורמה במערכת המשפט. בתוך כך, נשיא המדינה יצחק הרצוג, שוחח עם ראש הממשלה נתניהו, ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי חבר הכנסת בני גנץ וברך על היוזמה של שני הצדדים להגיע להידברות. 

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו, מינה את צוות המו"מ להידברות מטעם הליכוד והקואליציה. חברי הצוות: השר רון דרמר, מזכיר הממשלה יוסי פוקס וד"ר אביעד בקשי, ראש המחלקה המשפטית בפורום קהלת.

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מוקדם יותר הבוקר, מינה ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד הודיע על חברות הכנסת אורנה ברביבאי וקארין אלהרר ומנכ"לית משרד ראש הממשלה, נעמה שולץ לנציגות של מפלגתו במשא ומתן. כמו כן, 
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ החליט למנות את ח"כ גדעון סער, חבר הכנסת חילי טרופר, חברת הכנסת אורית פרקש-הכהן ועורך הדין רונן אביאני כצוות ההידברות שישלח מטעם הסיעה לבית הנשיא.

נתניהו הכריז על השהיית החקיקה: "אסור שתהיה מלחמת אחים"

כאמור, בהצהרה שנתן אמש לתקשורת, ראש הממשלה נתניהו הודיע כי הוא נותן הזדמנות להידברות עם חברי האופוזיציה. "כשיש אפשרות למנוע מלחמת אחים בהידברות, אני כראש הממשלה לוקח פסק זמן להידברות. אני נותן הזדמנות אמיתית להידברות אמיתית.  אנחנו עומדים על הצורך להביא את התיקונים הנחוצים במערכת המשפט, וניתן הזדמנות כדי להשיג הסכמה רחבה".

נתניהו, החקיקה תימשך

נתניהו, החקיקה תימשך צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כאמור, ראש הממשלה הכריז על השהיית החקיקה. "לכן, מתוך אחריות לאומית, החלטתי להשהות את הקריאה השנייה והשלישית של החוק במושב הזה של הכנסת, כדי לתת זמן לנסות ולהגיע להסכמה רחבה, לקראת החקיקה במהלך המושב הבא. כך או כך, נביא רפורמה שתחזיר את האיזון שאבד בין הרשויות, תוך שימור ואף חיזוק של זכויות הפרט".