שר בכיר, מזכיר ופרופסורית: צוות המו"מ של הליכוד לבית הנשיא

אחד אוהב לשחק פוטבול, האחר מתנחל, ואחר היה פעם ר"מ - אבל המשותף לכל חברי צוות המו"מ של הליכוד זה רקע מדיני ומשפטי נרחב | כל מה שרציתם לדעת על האנשים שיובילו את ההידברות על הרפורמה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/23 23:21 ו בניסן התשפג

שר בכיר, מזכיר ופרופסורית: צוות המו"מ של הליכוד לבית הנשיא
יוסי פוקס, מחזיר את המתווה לאחור?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כל מה שרציתם לדעת על הצוות שלוקח את המושכות מרוטמן ולוין: לאחר שהנשיא הרצוג זימן את הקואליצייה והאופוזיציה לשיחות הידברות בבית הנשיא, מפלגת הליכוד פרסמה את צוות המו"מ מטעמה, שכולל את מזכיר הממשלה יוסי פוקס, פרופסור טליה איינהורן, ד"ר אביעד בקשי והשר רון דרמר. כל הפרטים:

יוסי פוקס

עו"ד יוסי פוקס (50), משמש כמזכיר הממשלה. נשוי לרחלי, אב לששה ילדים וסב לנכדה. מתגורר בנווה דניאל. למד בישיבות "נתיב מאיר", "הכותל" ו"היכל אליהו". פוקס הוא עורך דין המתמחה במשפט חוקתי ומנהלי, ולשעבר יו"ר הפורום המשפטי למען ישראל, המונה 350 עו"ד מתנדבים הפועלים בשרות המחנה הלאומי. מראשי המאבק המשפטי בתוכנית ההתנתקות, אשר מטפל עד היום בעקורי גוש קטיף. ניהל מאבקים בשחיתות השלטונית, בפרשיות שרון, אולמרט, הירשזון וקצב.

יוסי פוקס, מזכיר הממשלה

יוסי פוקס, מזכיר הממשלה צילום: ללא

טליה איינהורן

טליה איינהורן מתגוררת בתל אביב, אלמנה ואם לארבעה ילדים. היא משפטנית, פרופסור באוניברסיטת אריאל, וחברה בוועדה המייעצת למינויים בכירים בשירות המדינה. חברה במספר אגודות בינלאומיות למשפט, וידועה בביקורתה נגד בג"ץ. איינהורן הגישה ניירות עמדה בנושאי הצעות חוק ההסדרה, הפרדת הרשויות והרפורמה המשפטית והשתתפה בדיוני ועדת חוקה שעסקו בחוקים אלו. 

טליה איינהורן, לאחר הפגישה עם הנשיא

טליה איינהורן, לאחר הפגישה עם הנשיא צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אביעד בקשי

אביעד בקשי למד בישיבת בית אל ובישיבת ההסדר הר ברכה, ואף התגורר ביישוב הר ברכה ועבד כר"מ בישיבה. כיום הוא דוקטור למשפטים, משמש כראש המחלקה המשפטית של פורום קהלת, ומרצה למשפט באוניברסיטת בר אילן, במרכז האקדמי אונו ומכללה למדינאות. בקשי מתגורר עם אשתו ושבעת ילדיו ביישוב עפרה. דודו היה הראשון לציון הרב אליהו בקשי דורון.

אביעד בקשי

אביעד בקשי צילום: שימוש חופשי מוויקיפדיה

רון דרמר

רון דרמר, נשוי לרודה פגאנו ואב לחמישה ילדים. דרמר מכהן כשר לעניינים אסטרטגיים, בעבר  היה שגריר ישראל בארצות הברית, וכן שימש כיועץ מדיני בכיר לראש הממשלה נתניהו. בנוסף, דרמר כותב טורים באופן קבוע ואף כתב ספר יחד עם נתן שרנסקי, וביולי 2021 הצטרף למכון היהודי לביטחון לאומי באמריקה (JINSA) כעמית מחקר. בנוסף הוא שחקן פוטובול כבר שנים ארוכות, ואף הצטרף להיכל התהילה של הפוטבול הישראלי.

צילום: Miriam Alster/FLASH90