לפיד תקף את הממשלה עם פרקי אבות: "מחטיאים את הרבים"

לאחר שחוק החמץ עבר בכנסת, תקף יו"ר האופוזיציה את הממשלה וציטט מהמקורות: "משפחות יפסיקו לשמור על הפסח". מוקדם יותר עבר חוק החמץ בקריאה שניה ושלישית

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/23 13:08 ו בניסן התשפג

לפיד תקף את הממשלה עם פרקי אבות: "מחטיאים את הרבים"
לפיד, ציטט פרקי אבות, צילום: Erik Marmor/Flash90

תוקף את חוק החמץ: לאחר שחוק החמץ עבר בכנסת בקריאה שניה ושלישית, עלה יו"ר האופוזיציה לפיד ותקף את העברת החוק. לפיד טען כי הדבר יביא דווקא לאכילת חמץ בקרב הציבור הרחב: "ילדים בני 16 עכשיו יחשבו שזה מצחיק לזרוק לחמניות לתוך בתי החולים ומשפחות יפסיקו לשמור על הפסח".

ציטט את פרקי אבות: "אין מספיקין בידו לעשות תשובה"

לפיד ציטט מפרקי אבות כשהוא תוקף את הממשלה: "פרקי אבות ה: 'כל המחטיא את הרבים אין מספיקין בידו לעשות תשובה' אמר. "זה מה שאתם עושים עכשיו מחטיאים את הרבים ואתם תגרמו לזה שזה יהיה הרבה פחות פסח ואנשים פחות ישמרו חמץ כי אתם לא תכפו עלינו את היהדות" הוסיף לפיד.

אוריאל בוסו

אוריאל בוסו, מיוזמי חוק החמץ של ש"ס | צילום: יונתן סינדל פלאש 90

"ב-1986 עבר חוק החמץ הראשון"

לפיד הזכיר חקיקה דומה שהתרחשה בשנת 1985: "בדרך כלל כשכנסת ישראל מחוקקת חוק היא שואלת את עצמה איך בדיוק הוא יתרגם את עצמו לעולם האמיתי, לא תמיד אנחנו יודעים, אנחנו מחוקקים ואחר כך החוקים מקבלים תקנות. בחיים האמיתיים אתה לא יודע איך זה בדיוק יעבוד. בחוק הזה - אנחנו יודעים בדיוק איך הוא ייראה בעולם האמיתי כי כבר עברנו את זה, בשנת 1985".

"ב-1986 עבר חוק החמץ הראשון" אמר לפיד, "שגם עליו אמרו כל מה שנאמר פה היום, שזה רק טכני ושזה רק לרשויות שמעוניינות. באותה שנה בפעם הראשונה אנשים התחילו לעשות מנגלים בחופים, משפחות שמו לחם ליד המצות על שולחן הפסח, אנשים אמרו לעצמם או קי אם כופים עלי אז לא, כי אפשר לכפות על אדם לא לאכול חמץ, אי אפשר לכפות עליו להאמין ביציאת מצרים".