ניצחון לחרדים: חוק החמץ אושר סופית

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את חוק החמץ, אותו דרשו המפלגות החרדיות בהסכמים הקואליציוניים, החוק נועד לאפשר למנהלי בתי חולים למנוע הכנסת חמץ לבית החולים בפסח

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/03/23 12:30 ו בניסן התשפג

ניצחון לחרדים: חוק החמץ אושר סופית
יהדות התורה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שבוע וחצי לפני פסח, במפלגות יהדות התורה וש"ס חוגגים את השלמת אחת ההבטחות שקיבלו מנתניהו בהסכמים הקואליציוניים. חוק החמץ אושר (ג') היום במליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית ונכנס לספר החוקים של מדינת ישראל. 

 החוק מאפשר למנהלי בתי חולים לפעול כדי למנוע הכנסת חמץ לבית החולים בפסח. בהצעת החוק נכתב כי "בניגוד לדיני כשרות בכל השנה, איסור אכילת חמץ בחג הפסח הוא חמור ביותר ואף דיני הכשרות בפסח מחמירים ביותר, כאשר חמץ בפסח אינו 'בטל בשישים', כך שחמץ שייאכל בכלי אפילו בכמות מועטה מאוד, עלול לגרום  לשלילת הכשרות מהכלים, באופן שימנע משומרי כשרות לאכול בכלים אלה. בנוסף, ישנו איסור מיוחד בפסח של 'בל יראה ובל ימצא'" נכתב.

"אתם לא תכפו עלינו"

צילום: shutterstock

רגע לפני אישור החוק, ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד תקף את החוק ואמר: "ילדים בני 16 עכשיו יחשבו שזה מצחיק לזרוק לחמניות לתוך בתי החולים ומשפחות יפסיקו לשמור על הפסח. פרקי אבות ה: "כל המחטיא את הרבים אין מספיקין בידו לעשות תשובה". זה מה שאתם עושים עכשיו מחטיאים את הרבים ואתם תגרמו לזה שזה יהיה הרבה פחות פסח ואנשים פחות ישמרו חמץ כי אתם לא תכפו עלינו את היהדות."

הרב שאול פרבר, יו"ר ומייסד ארגון 'עתים' אמר בעקבות העברת החוק: "היום נפל דבר בישראל וכנסת ישראל העבירה חקיקה שהופכת את ישראל לפחות יהודית. לא תעזור ההסתרה או מתק השפתיים, החוק הזה ירחיק את היהודים מהיהדות ומשמירת המסורת היהודית. החוק הוא רע, ואני נושא תפילה שלא נראה פעולות נגד פרובוקטיביות. לצערי מדובר שיעמיק את הקרע בעם דווקא בתקופה רגישה זו"