מחכים לנאום נתניהו | מסתמן: יודיע על עצירת החקיקה

על רקע פיטורי שר הביטחון והמחאות הלילה, נתניהו יישא נאום לאומה בשעות הקרובות. מתגברות ההערכות כי ראש הממשלה יודיע על עצירת החקיקה | דיווח מישיבת ראשי הקואליציה: בן גביר איים בהפלת הממשלה, סמוטריץ' נתן אור ירוק לדחיית החקיקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/23 07:46 ה בניסן התשפג | עודכן בתאריך 27/03/23 10:50

מחכים לנאום נתניהו | מסתמן: יודיע על עצירת החקיקה
נתניהו, החקיקה תימשך, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מחכים לנאום ראש הממשלה: ברקע ההתפתחויות הדרמטיות וההכרזה של יו"ר ההסתדרות על השבתה כללית של המשק הישראלי, ינאם ראש הממשלה בשעות הקרובות ומסתמן כי יודיע על עצירת חקיקת הרפורמה המשפטית. לאורך הלילה, במקביל להפגנות ערך ראש הממשלה שורת התייעצויות בנוגע למהלך עליו יודיע. הבוקר ערכו ראשי הקואליציה פגישה טעונה ועל פי דיווחים מן הפגישה, איים השר איתמר בן גביר כי עצירת החקיקה תוביל לפירוק הממשלה. למרות התנגדותו של בן גביר, יו"ר הציונות הדתית הביע נכונות לעצירה זמנית של החקיקה. 

הרצוג פונה לשני הצדדים: "תתעשתו"

"ראינו הלילה מחזות קשים מאד", פתח הנשיא ואמר, בהתייחסו להפגנות הסוערות שנערכו הלילה. "אני פונה לראש הממשלה, חברי הממשלה וחברות וחברי הקואליציה: התחושות קשות וכואבות. דאגה עמוקה אופפת את כל העם. הביטחון, הכלכלה, החברה - כולם מאוימים".

כביש איילון הלילה |

כביש איילון הלילה, הפגנות סוערות | צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"לעצור את הליך החקיקה לאלתר"

הנשיא הרצוג קרא לחברי הממשלה: "עיני כל העם בישראל נשואות אליכם. עיני כל העם היהודי נשואות אליכם. עיני כל העולם נשואות אליכם. למען אחדות עם ישראל, למען האחריות המתחייבת אני קורא לכם לעצור את הליך החקיקה לאלתר".

עוד אמר הנשיא, "אני פונה לראשי כל סיעות הכנסת, קואליציה ואופוזיציה כאחד, לשים את אזרחי המדינה מעל הכול, ולנהוג באחריות ובאומץ ללא דיחוי נוסף. תתעשתו כעת! זה לא רגע פוליטי, זה רגע למנהיגות ואחריות".