היועמ"שית הגנה על בן גביר: אין עילה להתערבות שיפוטית

למרות המתח בין היועמ"שית ליו"ר עוצמה יהודית, בהרב-מיארה דחתה את העתירה נגד ההחלטה על מינויו לשר לביטחון לאומי. "אין היא חוצה את הרף המשפטי של אי סבירות קיצונית המקימה עילה להתערבות שיפוטית בה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/23 10:06 ה בניסן התשפג

היועמ"שית הגנה על בן גביר: אין עילה להתערבות שיפוטית
היועמ"שית, מסרבת לבקת בן גביר לייצוג עצמי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה התייחסה הבוקר לעתירת בג"ץ נגד מינויו של איתמר בן גביר לשר לביטחון לאומי: "הגם שהחלטת ראש הממשלה למנות את בן גביר מעוררת קשיים ניכרים", כתבה היועמש"ית, "אין היא חוצה את הרף המשפטי של אי סבירות קיצונית המקימה עילה להתערבות שיפוטית בה. זאת בייחוד נוכח חלוף הזמן מאז ביצוע העבירות בהן הורשע".

בדבריה טענה בהרב-מיארה, כי אומנם בשל התבטאויות עבר גזעניות של בן גביר, מינויו כשר אולי עלול לפגוע באמון הציבור ברשויות השלטון, אולם, הוא הספיק לחזור בו מאז ולהבהיר כי אינו מחזיק עוד בעמדות כאלה ולכן מינויו לגיטימי. נזכיר כי היחסים בין בין גביר ליועמ"שית מתוחים ורוויים במתקפות הדדיות, כאשר בעבר היועמש"ית המליצה להגביל את סמכויות השר לביטחון לאומי, והוא מצידו קרא לפטר אותה.

בן גביר

בן גביר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בן גביר קרא בעבר לפיטורי היועמש"ית

במכתב שהעביר בעבר לראשי הקואליציה כתב בן גביר כי היועמ"שית גלי בהרב מיארה, פוסלת כל חוק והחלטה של ממשלת הימין, כאשר לרוב היא אפילו לא טורחת לשוחח עם השרים לפני פסילת החלטותיהם. בן גביר הדגיש: "פעילותה הפוכה לחלוטין מתקופת הממשלה הקודמת, אז הכשירה כל פעולה של הממשלה, כולל צעדים בעיתיים מאוד".

לדבריו התנהלותה של היועצת "פוגעת לא רק במשילות ובסמכויותיו של שלטון נבחר במדינה דמוקרטית, אלא גם ביכולת השרים לממש את המדיניות שלשמה נבחרו. אני מודע לקושי המשפטי בפיטוריה, אולם הנזק אותו מייצרת היועצת בכל יום שהיא נותרת בתפקידה, גדול לעין ערוך. בנסיבות אלה נדמה לי שיהיה נכון לפתוח בתהליך של פיטורי היועצת המשפטית לממשלה ולהחזיר את אמון הציבור למוסד זה", כתב בסיום מכתבו.