יו"ר ההסתדרות הודיע: "עד כאן, הולכים לשביתה כללית במשק"

בהצהרה מיוחדת של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, הוא הודיע על השבתה כללית במשק: "סוגרים את המדינה" | ההסתדרות הרפואית הודיעה: משביתים את מערכת הבריאות | יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה הודיע כי נתב"ג מושבת עד להודעה חדשה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 27/03/23 10:03 ה בניסן התשפג | עודכן בתאריך 27/03/23 10:16

יו"ר ההסתדרות הודיע: "עד כאן, הולכים לשביתה כללית במשק"
ארנון בר דוד, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ההסתדרות נכנסת למחאה: "זהו יום היסטורי" אמר הבוקר (ב') יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד בפתח ההצהרה המיוחדת בה הודיע על השבתת המשק הישראלי. בנאום שנערך בשיתוף עם ראשי הגורמים הכלכליים במשק הודיע בר דוד על השביתה ואמר: "איבדנו את הדרך". בר דוד תקף את פורום קהלת: "זו לא המדינה שלהם".

במהלך נאומו אמר בר דוד: "אני איש של שלום, איש של משאים ומתנים, אני נגד מלחמות. חשבתי שגם פה נצליח לעצור את הטירוף, בשנים עשר השבועות האחרונים עשיתי כל מה שאני יכול יחד עם חבריי כדי לעצור את זה - לתווך ולהרגיע את הרוחות. וזה לא מפסיק. יש גבול כמה אתה יכול לעמוד מנגד ולראות שאי אפשר שהדברים לא נעצרים ומתקדמים".

"זו לא המדינה של פורום קהלת"

בר דוד תקף באופן אישי את אנשי פורום קהלת ואמר: "זו לא המדינה של פורום קהלת". הוא הוסיף: "ניסיתי ככל יכולתי להמנע משביתה ומהשבתה, אבל אי אפשר להשאר מול השיסוי הזה והקיטוב הזה שקורע את ישראל, אנחנו נכנסים לשביתה היסטורית בה סוגרים את מדינת ישראל".

לוין ונתניהו

לוין ונתניהו, שביתה כללית במשק צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ההסתדרות הרפואית משביתה את מערכת הבריאות 

ההסתדרות הרפואית החליטה גם היא להשבית את מערכת הבריאות ולעבור למתכונת שבת: "שביתה מלאה במערכת הבריאות עד להודעה על מסלול ברור ורציני של הידברות, בדרך להסכמות רחבות. לא נסתפק בעצירת החקיקה ללא תוכן מהותי יותר שיבטיח הגנה על זכויות המטופלים".

פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות: "משטר דמוקרטי ומערכת משפט עצמאית הם הבסיס לחברה מתוקנת ולמערכת בריאות מתקדמת. הגיע הזמן לומר די". השביתה תכלול את כל בתי החולים הציבוריים ואת כל מרפאות הקהילה. ההסתדרות הרפואית תפעיל ועדת חריגים כמקובל ותאפשר טיפולים ושירותים מצילי חיים. השביתה תיעצר ככל שיגובש מתווה ברור ומוסכם להידברות שיבטיח בין היתר קרקע יציבה לשמירה על זכויות המטופלים במערכת הבריאות.