מפלגת הציונות הדתית דורשת: "אסור לעצור את החקיקה בשום אופן"

ברקע הדיווחים כי ראש הממשלה יודיע על עצירת החקיקה, מפלגת הציונות הדתית מוציאה הודעה ודורשת את המשך החקיקה: "אנחנו חייבים לרוב העם את השמעת קולו"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 27/03/23 09:46 ה בניסן התשפג

מפלגת הציונות הדתית דורשת: "אסור לעצור את החקיקה בשום אופן"
סמוטריץ' ורוטמן, הצהרה מיוחדת, צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

דורשים את המשך החקיקה: ראש הממשלה נתניהו יישא הבוקר (ב') נאום לאומה ועל פי ההערכות יודיע על עצירת חקיקת הרפורמה המשפטית. ברקע הנאום, מוציאה מפלגת הציונות הדתית הודעה וקוראת להמשיך את החקיקה: "לאחר הרבה התלבטויות והתייעצויות עמדתנו היא שאסור לעצור את החקיקה בשום אופן".

"עצירת החקיקה תהיה כניעה לאלימות" אומרים בציונות הדתית, "לאנרכיה, לסרבנות ולעריצות המיעוט ותאיין את תוצאות הבחירות. היינו ונשארנו חסידי שיח, פשרות והסכמות, אבל לא תחת איומי הפיכה של מוקדי הכח על הדמוקרטיה הישראלית". 

לוין ונתניהו

לוין ונתניהו, בציונות הדתית מתנגדים לעצירת החקיקה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"שימוש אלים ודורסני נגד הרוב"

"נבחרנו כדין וקיבלנו מנדט ברור מהעם להחזיר את האיזונים לדמוקרטיה הישראלית" הם קובעים,  "אנחנו חייבים לרוב העם את השמעת קולו ואת המשך התיקון ההיסטורי החשוב הזה". בציונות הדתית מתייחסים לאירועי הימים האחרונים: "הימים האחרונים - בהם קבוצות מיעוט שצברו לאורך השנים כח חסר מעצורים בממסדים השונים ולא מהססות לעשות בו שימוש אלים ודורסני נגד הרוב, קמים על הדמוקרטיה ודוחפים בעיניים פקוחות לתהום ולפירוק מרכיבי היסוד של העם והמדינה - רק ממחישים את נחיצות הרפורמה ואת החזרת הכח לעם".

רוטמן, הוועדה מתכנסת בשנית

רוטמן, הוועדה מתכנסת בשנית צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בציונות הדתית מסבירים כי הידברות תהיה אפשרית רק לאחר העברת החקיקה: "לאחר העברת החקיקה שתאזן את הרכב הוועדה למינוי שופטים ניתן יהיה לעצור ולהושיט יד להידברות עם כל מי שיחפץ בכך, מעמדה של כבוד הדדי והכרה בתוצאות הבחירות ולא מתוך כפיה אלימה של דעות המיעוט".

בן גביר דורש: "הקולות של צהלה שווים יותר מהקולות של דימונה"

גם השר בן גביר דורש גם הוא את המשך החקיקה: "‏היום הזה נפל דבר בישראל. הקולות של הטייסים שווים יותר מהקולות של גולני ומג"ב. הקולות של צהלה שווים יותר מהקולות של דימונה ובאר שבע, והקולות של אנשי ההייטק שווים יותר מעובדי הכפיים. אסור לעצור את הרפורמה במערכת המשפט ואסור להיכנע לאנרכיה".