לאחר פיטורי גלנט מפגינים צרו על ביתו של נתניהו | אלפים חסמו את איילון

שעות לאחר שהודיע נתניהו על פיטורי שר הביטחון גלנט, אלפים יצאו להפגין במספר מוקדים ברחבי הארץ. בירושלים צועדים אלפים ברחוב עזה סמוך למעונו של נתניהו | אלפים חוסמים את איילון ומבעירים מדורות, למשטרה אין שליטה על האירוע

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 27/03/23 00:13 ה בניסן התשפג

מפגינים צרו על ביתו של נתניהו | אלפים חסמו את איילון
אלפים חוסמים את איילון הערב, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

המונים ברחובות. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (א') לשר הביטחון יואב גלנט על פיטוריו, והמונים יצאו לרחובות. במספר מוקדים ברחבי הארץ החלו הפגנות ספונטניות בהן לוקחים חלק אלפי אנשים. בירושלים, מאות אנשים צעדו בהפגנה ברחוב עזה, סמוך לביתו של ראש הממשלה. אלפי המפגינים החלו להתקרב לביתו של ראש הממשלה תוך שהם פורצים גם מחסומי משטרה שלבסוף הפעילה על המפגינים גם מכתזיות.

ההפגנה בירושלים

ההפגנה בירושלים צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

אלפים זרמו לאיילון שנחסם לתנועה

בתל אביב נרשמים אירועים חסרי תקדים כאשר אלפי אנשים זרמו באופן ספונטני לנתיבי איילון שחסום לתנועה מסביבות השעה 22:00 בערב. אלפי המפגינים בנתיבי איילון הבעירו מדורות באמצע הכביש כשכל העת זורמים עוד ועוד מפגינים למקום. המשטרה לעת עתה לא מצליחה להשתלט על המחאה בתל אביב. 

איילון, הלילה

איילון, הלילה צילום: בסביבת נתניהו אמרו כי הסיבה המרכזית למהלך היא "תגובה רפה וחלשה מצד גלנט נגד הסרבנות בצה"ל, דבר שאין לו שום מקום". במערכת הביטחון מעריכים כי שר החקלאות אבי דיכטר יכנס למשרד הביטחון.  ביום חמישי דחה נתניהו את בקשתו של גלנט לשאת נאום בו יקרא לעצור את החקיקה המשפטית, ואמש, כשנתניהו בלונדון, נשא גלנט את דבריו. "חייבים לעצור את התהליך עכשיו כדי שנוכל לשבת ולדבר". את נאומו נשא גלנט ללא תיאום עם נתניהו.

ההצהרה והפיטורים ש גלנט

מוקדם יותר הערב, הודיע כאמור ראש הממשלה על פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט. בסביבת נתניהו אמרו כי הסיבה המרכזית למהלך היא "תגובה רפה וחלשה מצד גלנט נגד הסרבנות בצה"ל, דבר שאין לו שום מקום". במערכת הביטחון מעריכים כי שר החקלאות אבי דיכטר יכנס למשרד הביטחון.  ביום חמישי דחה נתניהו את בקשתו של גלנט לשאת נאום בו יקרא לעצור את החקיקה המשפטית, ואמש, כשנתניהו בלונדון, נשא גלנט את דבריו, מה שגרר את פיטוריו היום.