נתניהו מצהיר על המשך החקיקה: "עד כאן, אני נכנס לאירוע"

ראש הממשלה הצהיר במסיבת עיתונאים - החקיקה נמשכת כרגיל. נתניהו ניסה להרגיע את הרוחות: "לא תעבור פסקת התגברות ברוב של 61" | לפיד עונה לנתניהו: "הקול קול נתניהו, הידיים ידי יריב לוין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/23 20:46 א בניסן התשפג | עודכן בתאריך 23/03/23 20:48

נתניהו מצהיר על המשך החקיקה: "עד כאן, אני נכנס לאירוע"
נתניהו, החקיקה תימשך, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הצהרת נתניהו: לאחר פגישת שר הביטחון וראש הממשלה, הצהיר נתניהו הצהרה מיוחדת והודיע כי חקיקת הרפורמה המשפטית תימשך כרגיל. נתניהו ניסה להרגיע את מתנגדי הרפורמה והצהיר כי "לא תעבור פסקת ההתגברות ברוב של 61. נעגן בחוק את זכויות הפרט. כל חקיקה תחויב בעקרונות האלה".

"לא תעבור פסקת ההתגברות ברוב של 61"

נתניהו הצהיר כי "עד היום ידי היו כבולות, איימו להוציא אותי לנבצרות, זה אבסורד שלא ייתכן בדמוקרטיה. עד כאן, אני נכנס לאירוע ולמען העם שלנו אני אעשה כל מה שביכולתי להגיע לפתרון". בנסיונות להרגיע את הצד השני הצהיר נתניהו: "לא תעבור פסקת ההתגברות ברוב של 61. נעגן בחוק את זכויות הפרט. כל חקיקה תחויב בעקרונות האלה".

רוטמן ולוין |

רוטמן ולוין, החקיקה נמשכת | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בנאומו אמר נתניהו כי הוא מעוניין ברפורמה שתוכל להתקבל גם בידי הצד השני: "אמרתי שאני מתכוון להיות ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל. אני מתכוון לכך גם היום" אמר נתניהו והוסיף: "הרפורמה המשפטית חייבת לתת מענה לשני הצרכים האלה. כל צד חייב להתייחס ברצינות לטענות של הצד השני".

נתניהו: "אפשר להביא רפורמה שתיתן מענה לשנים הצדדים"

עם זאת קרא נתניהו לראשי האופוזיציה להגיע להידברות: " לאור החששות אני אומר הערב אני מאמין שאפשר להביא רפורמה שתיתן מענה לשנים הצדדים, הדרך הטובה ביותר היא הסכמה רחבה. לצערי נציגי האופוזיציה לא נכנסו לחדר. אני מקווה שזה ישתנה בימים הקרובים ופועל להביא לפתרון. שימו לב - כבר עשינו שינויים בחוק".

נתניהו הצהיר כי "עד היום ידי היו כבולות, איימו להוציא אותי לנבצרות, זה אבסורד שלא ייתכן בדמוקרטיה. עד כאן, אני נכנס לאירוע ולמען העם שלנו אני אעשה כל מה שביכולתי להגיע לפתרון".

לפיד, "נתניהו איבד שליטה"

לפיד, "נתניהו איבד שליטה" צילום: Erik Marmor/Flash90

לפיד: "הקול קול נתניהו, הידיים ידי יריב לוין"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לדברים וכתב: "במקום לעצור את החקיקה ולהרגיע את הרוחות נתניהו שוב התקרבן והתלונן, והמשיך להפיץ שקרים מחפירים נגד מערכת המשפט שבינם לבין המציאות אין דבר. הקול קול נתניהו, אבל הידיים ידי יריב לוין.

"אני קורא לאנשים האחראים בליכוד", אומר לוין "תעצרו את יריב לוין. אל תעבירו את השינוי בוועדה למינוי שופטים ובואו להידברות בבית הנשיא. תעצרו את הנסיון להפוך אותנו למדינה לא דמוקרטית. תקשיבו למאות אלפי הפטריוטים הנאמנים שיצאו לרחובות. תקשיבו לשר הבטחון, לאנשי הכלכלה והבטחון".