ועדת חוקה התכנסה להמשך הצבעות: "הדבר הזה מאחורינו"

לאחר הסערה הלילה במסגרתה נטשו חברי האופוזיציה את הדיונים, מתכנסת הוועדה שוב להמשך הצבעות על הסתייגויות האופוזיציה. היו"ר רוטמן: "הם כמובן עשו מחאה והלכו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/23 10:19 כט באדר התשפג | עודכן בתאריך 22/03/23 11:32

ועדת חוקה התכנסה להמשך הצבעות: "הדבר הזה מאחורינו"
רוטמן, הוועדה מתכנסת בשנית, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת חוקה מתכנסת שוב: לאחר שהלילה התעוררה סערה כאשר נטשו חברי האופוזיציה את המשך הדיונים, הבוקר מתחדשים הדיונים וההצבעות בוועדה. במהלך הלילה, זעמו באופוזיציה על כך שבעקבות המספר העצום של הסתייגויות האופוזיציה, החליט יו"ר הוועדה רוטמן, לאחר היוועצות בייעוץ המשפטי של הוועדה להפעיל נוהל חריג שמאפשר לו לרכז את כל ההסתייגויות במרוכז שבסופן הצבעות ברצף.

"הם כמובן עשו מחאה והלכו, אני מתאר לעצמי שהם גם רצו ללכת קצת לישון"

הבוקר מתחדשות ההצבעות על ההסתייגויות בוועדה כשחברי האופוזיציה הגיעו חזרה לדיונים. חבר הכנסת רוטמן פרסם עוד לפני תחילת הדיונים סרטון בו הסביר את אירועי הלילה. רוטמן אמר: "אנחנו אחרי לילה לבן, הייעוץ המשפטי אמר להם שאפשר לעשות נוהל הסתייגויות, כמובן צעקות, ביזוי הייעוץ המשפטי, תמיד זה ככה אחרי שלא מקבלים מה שרוצים, הדבר הזה מאחורינו".

רוטמן בהצהרה המשותפת

רוטמן, הדיונים מתחדשים צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

"בשעה 4 הודעתי להם שהם ינמקו במרוכז ובשעה 10 נצביע" אמר רוטמן, "הם כמובן עשו מחאה והלכו, אני מתאר לעצמי שהם גם רצו ללכת קצת לישון וזה בסדר. בעזרת השם אנחנו נמשיך את ההצבעות היום וגם מחר, כמה שנידרש עד שנניח על שולחן המליאה את החוק מוכן לחלוטין".