השר שיקלי: "יש מי שמחזק את הקשר עם יהודי התפוצות ויש מי שמרחיק"

השבוע מצויין בישראל שבוע יהודי התפוצות עם מגוון אירועים שבאים לחזק את הקשר עם יהודי העולם. השר שיקלי מאשים את לפיד בליבוי האש מול הקהילות ועונה למבקרים מימין: "בעתיד זה מגן עלינו אם נלך לאופוזיציה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 21/03/23 20:08 כח באדר התשפג

השר שיקלי: "יש מי שמחזק את הקשר עם יהודי התפוצות ויש מי שמרחיק"
השר עמיחי שיקלי, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שבוע התפוצות בישראל: השבוע צויין בישראל השבוע המבקש לחזק את הקשר של החברה הישראלית והקהילות היהודיות בחו"ל. בראיון לחדשות כיפה מספר השר שיקלי על החשיבות של השבוע: "השבוע הזה, המטרה שלו היא פנימה, בתוך החברה הישראלית לחשוף אותם למה שקורה בתפוצות". שיקלי מתייחס גם לרפורמה המשפטית, מצדד בחוק המרוכך וגם מסביר מדוע.

הריאיון המלא עם השר שיקלי:

הריאיון המלא עם השר שיקלי צילום: עמיאל ירחי

"בעתיד זה מגן עלינו אם נלך לאופוזיציה"

"אנחנו בעצם במטרה לחזק את הקשר עם יהדות התפוצות, רוב העבודה של המשרד היא מוכוונת בחוץ לארץ עם הקהילות היהודים, הקמפוסים" אומר השר שיקלי. השר הוסיף על הנושא החשוב ביותר לשיטתו, החינוך בגיל הרך ועל "איך אנחנו מחזקים את החינוך היהודי בדגש על הגיל הרך ובתי הספר היסודיי, אם ילד יהודי, לא יהיה לו מגע עם העברית, עם סידור התפילה, עם המורשת בגילאים הצעירים, אחר כך מאוד יהיה קשה להתחבר".

עמיחי שיקלי

עמיחי שיקלי, שבוע יהדות התפוצות בישראל.  צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

השר שיקלי התייחס גם לסערות הרפורמה המשפטית והביע תמיכה בהצעה המרוככת שהציעו השר לוין וחבר הכנסת רוטמן. שיקלי הסביר את התמיכה: "זה עוד יותר להחמיר עם עצמנו, בעתיד זה מגן עלינו אם נלך לאופוזיציה. המודל הזה לא מהווה עילה לשום משבר חוקתי כזה או אחר".

"זו רפורמה מצויינת וחשובה וגם אם אנשים מאוכזבים"

על אפשרות של משבר חוקתי אומר השר שיקלי: "זה יהיה צעד מופקר לחלוטין, מופרע לחלוטין ונפשע להיכנס למשבר חוקתי על השינוי הקטנטן הזה. חשוב להגיד לציבור ממה נובעת עצמאות הרשות השופטת. העצמאות נובעת ממינוי שהוא לצמיתות עד גיל 70, מכך שכדי לפטר צריך 9 מתוך 11 אנשי הוועדה וגם מרמת שכרם של השופטים. זו רפורמה מצויינת וחשובה וגם אם אנשים מאוכזבים, הפשרה היא חשובה כי אחדות עם ישראל זה גם משהושצריך לקחת אותו בחשבון".