נחשף גובה התקציב של הרשות לזהות יהודית-לאומית של אבי מעוז

הרשות לזהות יהודית-לאומית תוקם במשרד ראש הממשלה ומי שיעמוד בראשה יהיה יו"ר נעם. הרשות תיהנה מ-100 מיליון שקלים בשנה הראשונה וב-150 מיליון שקלים מהשנה השניה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/11/22 20:24 ו בכסלו התשפג

נחשף גובה התקציב של הרשות לזהות יהודית-לאומית של אבי מעוז
מעוז, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בתחילת השבוע נחתם ההסכם בין מפלגות הליכוד ונעם, וחבר הכנסת אבי מעוז רשם לזכותו שלושה הישגים: הקמת רשות לזהות לאומית-יהודית במשרד ראש הממשלה, מעוז עצמו ימונה לסגן שר במשרד ראש הממשלה, ויהיה אחראי גם על הארגון "נתיב" ועל יחידות נוספות. הערב  (ד') נחשף ההסכם המלא בין הליכוד ומעוז.

על פי הפרסום במעריב, הרשות לזהות יהודית לאומית שתוקם במשרד ראש הממשלה תתוקצב ב-100 מיליון שקלים בשנה הראשונה וב-150 מיליון שקלים מהשנה השניה. על פי הפרסום הרשות תעסוק בחיזוק הזהות הלאומית יהודית בכל המערכות הציבוריות.  בנוסף, הרשות תקבל תקציב תפעול לפי 15 תקני עובדים. 

"לא העליתי את מצעדי הגאווה בהסכמים הקואליציוניים"

ביום שני אמר מעוז כי הוא מודע לקולות הדואגים מכך שיהיה חלק מהממשלה הבאה, ולשיימינג ולהכפשות שמופנים כלפיו, זאת לצד קולות של אהדה. "אני פונה מכאן לכל עם ישראל: אל תתבלבלו, אין מה לדאוג. אחיכם ובשרכם אנוכי. באתי לשרת את מדינת ישראל ואת כל תושביה על פי אמונתי ודעותיי. אמשיך בכך בנחישות, ברגישות לכל אדם ובאהבה למדינת ישראל ולכל אחד ואחד מתושביה". עוד אמר: "לא דרשתי את ביטול מצעדי הגאווה בהסכמים הקואליציוניים".

"בעזרת השם אקבל אחריות על ארגון נתיב. מבחינתי זו סגירת מעגל", אמר מעוז, והסביר: "מאותה הפגישה לפני שלושים ושמונה שנים עם ראש הממשלה המיועד, שאף ציין זאת בספרו, ועד היום, אני קשור אל המאבק ההרואי של אסירי ציון ומסורבי העלייה ברצונם לעלות לארץ".