ראשי האופוזיציה דוחים את מתווה הממשלה: "מפחד לחשוב מה יהיה ביום הזיכרון"

גנץ דוחה את השינויים ברפורמה המשפטית ומביע דאגה מהמצב בארץ ביום הזיכרון: " מה יעמוד לנגד עיני חלק גדול מהמשפחות השכולות בצפירה? האם יהיו משפחות שיגידו לעצמן שהקורבן שלהן לא היה שווה את המחיר?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/23 14:53 כז באדר התשפג

ראשי האופוזיציה דוחים את מתווה הממשלה: "מפחד לחשוב מה יהיה ביום הזיכרון"
גנץ, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ברקע המשבר מול הממשלה בכל הנוגע לרפורמה המשפטית  בני גנץ הודיע בפתח ישיבות הסיעה היום כי "אין כזה דבר פשרה חד צדדית" והוא וסיעתו דוחים את הצעת הקואליציה כל עוד נושא בחירת השופטים לא עומד לדיון. גנץ טען כי שופטים שיבחרו בשליטה פוליטית לא יזכו באמון הציבור: "אני קורא לכל משפטן הגון להסיר את מועמדותו לתפקיד שופט בעליון אם החקיקה תעבור, ולא להסכים להתמנות כשאות קין פוליטי על מצחו ועל פסיקותיו", אמר.

יו"ר המחנה הממלכתי התייחס ליום הזיכרון המתקרב: "אני מודה שאני מפחד לחשוב מה יהיה ביום הזיכרון הזה ואני קרוב להתחנן בפני נתניהו שיעצור. מה יעמוד לנגד עיני חלק גדול מהמשפחות השכולות בצפירה? האם יהיו משפחות שיגידו לעצמן שהקורבן שלהן לא היה שווה את המחיר? מחאות יגיעו חלילה לבתי הקברות? אחים לנשק יפרדו? מה יהיה על הברית הערכית ביננו?" גנץ אמר כי 
המחשבה על כך מעבירה בו צמרמורת, ומדירה שינה מעיניו: "את שנת ה-75 נציין באווירת אבל וקרע נוראי. במקום להפוך אויב לאוהב, אנחנו הופכים אוהב לאויב".

לפיד: "זו לא פשרה"

לפיד דיבר גם הוא בפתח ישיבת הסיעה של יש עתיד, ואמר: "במקום שופטים, יהיו להם שפוטים. זו לא פשרה, זו השתלטות פוליטית עויינת על מערכת המשפט. זה מה שהזהרנו מפניו מהרגע הראשון". לפיד איים כי "ברגע שיעבור השינוי בוועדה למינוי שופטים, אנחנו נעתור נגדו לבג"ץ. הבסיס לעתירה יהיה פשוט: אם החוק הזה עובר, ישראל מפסיקה להיות מדינה דמוקרטית".

יאיר לפיד

יאיר לפיד צילום: Erik Marmor/Flash90

ליברמן תוקף את החרדים ודוחה את המתווה

גם ליברמן התייחס למתווה החדש של הממשלה, לדבריו: "המתווה המרוכך, הוא תרגיל הונאה שעומד בסתירה לכל הערכים הדמוקרטיים והליברליים של מדינת ישראל" ליברמן אמר כי הבסיס היחידי לפשרה ולהידברות זה מתווה הנשיא, והקפאת הליכי החקיקה בכנסת: "גם היום חייבים להדגיש את העובדה שכל הצעות החקיקה שמובילה הקואליציה זה שלב בדרך למדינת הלכה".

יו"ר ישראל ביתנו תקף את המפלגות החרדיות: "היום שמענו שנתניהו התחייב בפני גפני, עוד לפני התקציב, להעביר את פסקת ההתגברות וחוק ההשתמטות (חוק יסוד לימוד התורה)", עוד הוסיף ואמר: "עסקני ש"ס ויהדות התורה לא יודעים שובע, וכרגע דורשים ייצוג של 20% לעסקנים שלהם בקרב החברות הממשלתיות, כולל חברות ביטחוניות- קודם שיהיה להם 20% ייצוג בקרב חיילי צה"ל".