מפלגה ראשונה מקבלת את מתווה העם של הנשיא: "באופן מידי"

במחנה הממלכתי מקבלים את מתווה הנשיא לעניין הרפורמה במערכת המשפט ומברכים | בני גנץ: "הסיעה מקבלת את מתווה הנשיא כמקשה אחת". יאיר לפיד: "תגובת הקואליציה למתווה היא ביזוי של מוסד הנשיאות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/23 21:55 כב באדר התשפג

מפלגה ראשונה מקבלת את מתווה העם של הנשיא: "באופן מידי"
המחנה הממלכתי | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"ארוחות השבת המשפחתיות הפכו לזירת מאבק, חברים ושכנים הפכו ליריבים. העימותים הולכים ומחריפים; הדאגות, הפחדים, החרדות – כולם מוחשיים מתמיד", כך אמר נשיא המדינה יצחק הרצוג את דבריו בטרם הציג לאזרחי ישראל את מה שהוא כינה "מתווה העם". "מי שחושב שמלחמת אחים של ממש, של חיי אדם, היא גבול שלא נגיע אליו – אין לו מושג", הזהיר הנשיא.

"לאמץ את המתווה, ולהתחיל בקידומו באופן מידי"

המפלגה הראשונה שקיבלה את המתווה כפי שהוא, היא מהמחנה הממלכתי: "אנו מברכים את נשיא המדינה על המאמץ העילאי שהקדיש למען אחדות עם ישראל, ומניעת המשבר החוקתי, ומלחמת אחים שעלולה לפרוץ ביננו", נכתב בהודעה של המפלגה.

יו"ר הסיעה בני גנץ, קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו, לאמץ גם כן את המתווה: "סיעת המחנה הממלכתי מקבלת את מתווה הנשיא כמקשה אחת, כבסיס לחקיקה במקום מתווה החקיקה המסוכן הקיים. אני קורא לנתניהו ולכלל הגורמים במערכת הפוליטית לנהוג באחריות, בשעה גורלית זו, לאמץ את המתווה, ולהתחיל בקידומו באופן מידי".

בני גנץ, הצעה חדשה

בני גנץ | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"ביזוי של מוסד הנשיאות, זלזול גמור בגודל השעה, ומחיקת הרעיון שאנחנו עם אחד"

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, פרסם תגובה למתווה, בה לא כתב את עמדתו והאם יש עתיד תקבל את המתווה, ומנגד תקף את הקואליציה: "מברך את נשיא המדינה על מתווה העם. מדינת ישראל נקרעת לגזרים ועלינו לעשות כל מאמץ כדי למנוע התפוררות כלכלית, בטחונית וחברתית שפוגעת אנושות בחוסן הלאומי. עלינו לגשת למתווה הנשיא מתוך כבוד למעמד, לרצינות שבה נכתב ולערכים העומדים בבסיסו". 

"תגובת הקואליציה למתווה היא ביזוי של מוסד הנשיאות, זלזול גמור בגודל השעה, ומחיקת הרעיון שאנחנו עם אחד. כל עוד ממשיכה הקואליציה בדהירת החקיקה הקיצונית והדורסנית, הסכנה לדמוקרטיה הישראלית לא חלפה ונמשיך להיאבק על ישראל יהודית, דמוקרטית, ליברלית וחזקה".