הדיפלומט הישראלי התבטא נגד הרפורמה וזומן לבירור

הקונסול הכללי בניו יורק, אסף זמיר, זומן לשיחת הבהרה במשרד החוץ בירושלים לאחר שהתבטא נגד הרפורמה המשפטית. "אני מודאג בצורה עמוקה מהכיוון בו המדינה הולכת כרגע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/23 22:55 כו באדר התשפג

הדיפלומט הישראלי התבטא נגד הרפורמה וזומן לבירור
אסף זמיר התבטא נגד הרפורמה, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

גורמים ממשרד החוץ מסרו היום (א') כי הקונוסל הישראלי הכללי בניו יורק, אסף זמיר, יוזמן לשיחת בירור בירושלים לאחר שהתבטא נגד הרפורמה המשפטית, במהלך אירוע גיוס תרומות עבור מוזיאון "אנו", שהתקיים בניו יורק בשבוע שעבר.  

"אני מודאג בצורה עמוקה מהכיוון בו המדינה הולכת"

באירוע בו נכחו מאות תורמים, דיבר זמיר על כך שלא תמיד הוא מזדהה עם הדברים אותם הוא מחויב להגיד, ואמר כי "לפעמים זה קל יותר ולפעמים זה קשה יותר. אבל זה כבר לא המצב בשבועות האחרונים. אני מודאג בצורה עמוקה מהכיוון בו המדינה הולכת כרגע".

לדבריו, "אם רוצים שיהיה לנו בית לאומי ושהוא יהיה הבית של כולם - הוא חייב להיות דמוקרטי". זמיר הוסיף ואמר: "אני מרגיש שאנחנו בתקופה מאוד דרמטית, לא תמיד אתה מבין שאתה נמצא בתקופה כזו בזמן שהיא מתרחשת".

אסף זמיר ומאיה ורטהיימר

אסף זמיר ומאיה ורטהיימר צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מאיה ורטהיימר: "הערך העליון בשליחות הוא ממלכתיות"

לעומת התבטאותו האחרונה של זמיר, אשתו, השחקנית והמנחה מאיה ורטהיימר, משתדלת להמנע משיתוף דעותיה האישיות: "אתם בטח רואים שאני פחות פעילה באינסטגרם בשנה האחרונה", פנתה בעבר לעוקביה בסטורי, "זה קשור לעובדה שיש לי המון מגבלות במרחב הזה". ורטהיימר הסבירה, כי המגבלות קשורות לשליחות הדיפלומטית של בעלה: "והערך העליון בשליחות כזו הוא 'ממלכתיות'".