המסר של נתניהו לרמטכ"ל: "להיאבק בתקיפות בסרבנות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח את ישיבת הממשלה הבוקר בהתייחסות לחסימות הכבישים ולמכתב הסרבנים שיצא הבוקר, "מדינה חפצת חיים לא יכולה להשלים עם תופעות כאלה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/03/23 12:07 כו באדר התשפג

המסר של נתניהו לרמטכ"ל: "להיאבק בתקיפות בסרבנות"
נתניהו , צילום: Erik Marmor/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (א') להפגנות האלימות שהתקיימו אתמול ולחסימות הכבישים שחוזרות על עצמם: "לא נקבל אנרכיה. יש הקוראים לחסימות כבישים, לסרבנות, לדם ברחובות, לפגיעה באישי ציבור. אנחנו לא נקבל זאת, ולא נקבל אלימות - משום צד". 

נתניהו העביר מסר למפכ"ל, לרמטכ"ל ולראש השב"כ, "אני מצפה מהמפכ"ל והמשטרה לאכוף את החוק, למנוע אלימות וחסימות צירים, ולאפשר את שגרת חייהם של אזרחי המדינה. אני מצפה מהשב"כ והפרקליטות לפעול בנחישות נגד אלה המסיתים לרצח שרים וחברי כנסת,  ולרצח ראש הממשלה ומשפחתו. בלי להעלים עין, בלי לעשות הנחות ובלי לעגל פינות. אני מצפה מהרמטכ"ל ומראשי זרועות הביטחון להיאבק בתקיפות בסרבנות. אין שום מקום לסרבנות בשיח הציבורי. מדינה חפצת חיים לא יכולה להשלים עם תופעות כאלה, ואנחנו לא נשלים איתן". 

נתניהו: "צריך להיות דיון אמיתי"

נתניהו הוסיף: "במקום ההסתה הקריאות לאנרכיה, במקום הנדסת התודעה של ערוצי התעמולה, צריך להיות דיון אמיתי, ענייני והוגן ברפורמה המשפטית. נשמת אפה של הדמוקרטיה זה האיזון בין שלוש הרשויות - המחוקקת, המבצעת והשופטת. איזון זה הופר בישראל במהלך העשורים האחרונים, כפי שלא קרה בשום מוקרטיה בעולם. 

ועל כן יש היום הסכמה רחבה על הצורך להחזיר את האיזון הנדרש, שהיה קיים במדינה כמעט יובל שנים. לשם כך נבחרנו - וכך נעשה. נעשה זאת בשיקול דעת ובצורה אחראית, באופן שישמור על זכויות היסוד של כל אזרחי ישראל - חילונים ודתיים, נשים, להט"בים, מיעוטים, כולם - בלי יוצא מן הכלל".