בזמן החופשה: מפגינים התפרעו מול הצימר בו התארח בן גביר

עשרות בני אדם הפגינו בכפר אוריה נגד השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שנפש בצימר מקומי. במהלך המחאה, החלו התפרעויות במקום, תוך גידופים ועימותים שהחלו בין מפגינים לבין תושבי המקום

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/23 19:07 כה באדר התשפג

בזמן החופשה: מפגינים התפרעו מול הצימר בו התארח בן גביר
השר בן גביר, , צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

עשרות בני אדם הפגינו הבוקר (שבת) בכפר אוריה שבמועצה אזורית מטה יהודה, נגד השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שנפש בצימר מקומי. במהלך המחאה, החלו התפרעויות במקום, תוך גידופים ועימותים שהחלו בין מפגינים לבין תושבי המקום.

כוחות מג"ב מתחנת המשטרה מטה יהודה, חצצו בין המעורבים ופעלו להדיפת מפרי הסדר, זאת לאחר שלא נשמעו לאזהרות השוטרים והוראת הפיזור שניתנה במקום על ידי קצין מג"ב.  המשטרה עצרה חשוד שהשליך אבנים לעבר המפגינים במקום. כמו כן, עוכבו שני חשודים שהיו מעורבים בהפרת הסדר ולא נשמעו להוראות השוטרים.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בן גביר: "אם זה היה מסגד הייתם מכבדים את המנהגים של בני המקום"

בצאת השבת, פרסם השר בן גביר את תגובתו לאירוע. "תפגינו נגדי כמה שאתם רוצים. אני אלחם עבור זכותכם להפגין. אבל למה להיצמד לחלונות בית הכנסת עם רמקולים, לצפור, לצרוח ולגרום לאנשים לחלל שבת? אני בטוח שאם זה היה מסגד הייתם מכבדים את המנהגים של בני המקום. אבל כלפי יהודים דתיים, מסתבר שהכל מותר. תודה לתושבי כפר אוריה על אירוח נפלא".

המשטרה עצרה חשוד בריסוס כתובת הנאצה נגד השר לוין, נעצר אדם בחשד לעבירת איומים נגד נתניהו

בתוך כך, שוטרי תחנת מודיעין פתחו אתמול  בחקירה, עם קבלת דיווח בדבר גרפיטי שרוסס על חומה בעיר, סמוך לביתו של שר המשפטים, יריב לוין בעיר. בתוך כך, חוקרי התחנה אספו ממצאים מהזירה, לרבות ממצאים פורנזים ותיעודיים, שהביאו לזיהוי חשוד במעשה, תושב מודיעין בשנות השישים לחייו. החשוד עוכב לחקירה בתחנת המשטרה במודיעין, לבחינת הרקע, המניע והנסיבות.  נזכיר כי השר לוין, יושב בימים אלו שבעה לאחר מות אביו.

הגרפיטי שרוססה על ביתו של לוין

הגרפיטי שרוססה על ביתו של לוין צילום: ללא

כמו כן, שוטרי תחנת פתח תקוה פתחו היום בחקירה, עם קבלת דיווח בדבר סרטון ברשת, בו אדם תועד מתבטא, בין השאר כלפי ראש הממשלה, בנימין נתניהו,באופן המהווה חשד לעבירת איומים. חוקרי התחנה בצעו מגוון פעולות לאיתור החשוד - תושב השרון כבן 70, ובהתאם לחשדות עוכב לחקירה בתחנת המשטרה, לבחינת הרקע והנסיבות, בסיומה שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן