"תוך 14 יום" אחרי שקרא לפטר את היועמ"שית: הדרישה החדשה של בן גביר

השר לביטחון לאומי פנה למפכ"ל המשטרה וביקש לקבל תוכנית לקיצוץ מערך הדוברות של משטרת ישראל: "יש להפנות תקנים למלחמה בפשיעה" | מוקדם יותר קרא: "לפתוח בתהליך של פיטורי היועצת המשפטית לממשלה ולהחזיר את אמון הציבור למוסד זה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/03/23 23:04 כג באדר התשפג

אחרי שקרא לפטר את היועמ"שית: הדרישה החדשה של בן גביר
איתמר בן גביר | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"בנסיבות אלה נדמה לי שיהיה נכון לפתוח בתהליך של פיטורי היועצת המשפטית לממשלה ולהחזיר את אמון הציבור למוסד זה", כך כתב הערב השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר במכתב שהעביר לראשי סיעות הקואליציה. מספר שעות חלפו, והשר עם  דרישה חדשה שעלולה להוביל לזעם, הפעם בתוך משטרת ישראל.

"אבקש לקבל את התכנית תוך 14 יום"

בן גביר פנה הערב למפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, וביקש לקבל תוכנית התייעלות וקיצוץ של לפחות 25% מתקני מערך הדוברות במשטרת ישראל. ראש מטה השר, חנמאל דורפמן, כתב למפכ"ל כי "הובא לידיעת השר כי ביוני האחרון בוצע רה-ארגון בחטיבת הדוברות במשטרת ישראל, באופן אשר כלל שינוי בתפיסת ההפעלה וכן תוספת של תשע תקנים ודרגות תקן בכירות".

המפכ"ל יעקב שבתאי

המפכ"ל יעקב שבתאי. יסכים לדרישה? | צילום: דוברות המשטרה

אמנם המהלך בוצע באישור השר הקודם, עמר בר-לב, אך בן גביר סבור שנוכח מצב הביטחון האישי במדינת ישראל, "יש להפנות תקנים למלחמה בפשיעה ככל האפשר". רמ"ט השר הוסיף: "לאור האמור ולבקשת השר, אבקש לקבל תכנית לרה-ארגון בחטיבת הדוברות, הכוללת התייעלות משמעותית, אשר לעמדת השר תהיה לפחות בשיעור של 25% מתקני הקבע במערך, תוך בחינת נחיצות דרגות התקן הבכירות לאחר ההצעה לרה-ארגון. אבקש לקבל את התכנית תוך 14 יום".

 

"פעילותה הפוכה לחלוטין מתקופת הממשלה הקודמת"

כאמור, במכתב שהעביר לראשי הקואליציה כתב בן גביר כי היועמ"שית גלי בהרב מיארה, פוסלת כל חוק והחלטה של ממשלת הימין, כאשר לרוב היא אפילו לא טורחת לשוחח עם השרים לפני פסילת החלטותיהם. בן גביר הדגיש: "פעילותה הפוכה לחלוטין מתקופת הממשלה הקודמת, אז הכשירה כל פעולה של הממשלה, כולל צעדים בעיתיים מאוד".

לדבריו התנהלותה של היועצת "פוגעת לא רק במשילות ובסמכויותיו של שלטון נבחר במדינה דמוקרטית, אלא גם ביכולת השרים לממש את המדיניות שלשמה נבחרו. אני מודע לקושי המשפטי בפיטוריה, אולם הנזק אותו מייצרת היועצת בכל יום שהיא נותרת בתפקידה, גדול לעין ערוך. בנסיבות אלה נדמה לי שיהיה נכון לפתוח בתהליך של פיטורי היועצת המשפטית לממשלה ולהחזיר את אמון הציבור למוסד זה", כתב בסיום מכתבו.