פרסום ראשון המשפחות מאוכזבות: סמוטריץ' לא חתם על המכתב לשחרור העצורים המנהליים

עשרות חברי קואליציה שיגרו מכתב לשר הביטחון בדרישה לשחרר את העצורים המנהליים, אבל דווקא שר האוצר סמוטריץ' לא חתם על המכתב: "הוא מאכזב" | גורם בציונות הדתית: סמוטריץ' פנה לגלנט בנושא

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/03/23 11:21 כג באדר התשפג

המשפחות מאוכזבות: סמוטריץ' לא חתם על המכתב לשחרור העצורים המנהליים
בצלאל סמוטריץ', צילום: Sraya Diamant/Flash90

לפני כשבועיים חתם השר גלנט על שני צווי מעצר מנהלי לתושבים בשומרון, והאריך את מעצרו של תושב שלישי שנעצר בתקופתו של גנץ בשלושה חודשים נוספים. בתגובה, שיגרו עשרות חברי קואליציה מכתב לגלנט בנושא, אבל דווקא יו"ר הציונות הדתית נעדר מהמכתב.

גורמים במשפחותיהם של העצורים המנהליים הביעו השבוע בשיחות סגורות עם פעילים, ביקורת על היעדרותו של השר בצלאל סמוטריץ' ממכתב הח"כים והשרים לגלנט, ותהו מה עמד בבסיס ההחלטה החריגה.

"בחרנו בו, אבל בנתיים הוא מאכזב"

"בשונה מלפני הקמת הממשלה, שאז ראינו את סמוטריץ' באופן עקבי יוצא בפומבי נגד המעצרים המנהליים פעם אחר פעם, בגל המעצרים חסר התקדים הזה לא יצאה ממנו אפילו הודעה רשמית אחת, וגם למכתב השרים והח"כים הוא בחר שלא להצטרף", אמרו גורמים במשפחה.

במשפחות הוסיפו: "אנחנו מעריכים אותו וגם בחרנו בו, אבל בנתיים הוא מאכזב. לא מספיק להתנגד מאחורי הקלעים, באירוע החמור פה אי אפשר עוד לשבת על הגדר, וכל ישיבה כזאת היא כהסכמה שבשתיקה ונירמול המצב האבסורדי - בו אחרי פיגוע רצחני מי שנעצרים ונרדפים הם דווקא תושבים יהודים".

"חיכינו שנים שנציגי הימין יהיו בשלטון, וכשסוף סוף הדבר קרה רשמה הממשלה שיאים חדשים בכמות המעצרים המנהליים", התרעמו. "אם נבחרי הציבור הימניים לא יעמדו על הרגליים האחוריות ויאבקו בכל הכוח בתופעה הזו, הדבר יהפוך להיות נורמה גם בממשלות הבאות".

שר הביטחון יואב גלנט |

שר הביטחון יואב גלנט | צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

גורם בציונות הדתית: סמוטריץ׳ פנה לגלנט בנושא - גלנט מסרב

גורם בציונות הדתית אומר בתגובה לפרסום: "השר סמוטריץ׳ מתנגד במשך שנים לשימוש בכלים מנהליים של מעצרים והרחקות מנהליות אלו כלים לא תקינים מבחינה דמוקרטית שצריכים להיות שמורים למאבק בטרור למי שמבקש להשמיד אותנו ולא לטיפול בפשיעה על סוגיה השונים.

הבלבול בין אוהב לאויב הוא מסוכן. יש למדינה סט כלים שלם כדי לטפל בפשיעה מבלי לפגוע בזכויות הדמוקרטית של אזרחיה. מעצרים מנהלים צריכים להיות שמורים למקרי טרור של אויב שמהווה פצצה מתקתקת. השר סמוטריץ׳ כמו גם חברי כנסת נוספים במפלגה פנו לשר גלנט בנושא המעצרים המנהליים, בשלב זה גלנט עומד בסירובו לשנות את מדיניותו".